واکنش انگلیس به تحریم‌های چین

وزارت خارجه انگلیس در پاسخ به تحریم‌های اخیر چین علیه لندن، خواستار باز شدن پرونده چین در موضوع حقوق بشر شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «رابرت گنریک»، وزیر مسکن انگلیس امروز (جمعه) به اعمال تحریم علیه این کشور از سوی چین واکنش نشان داد.

او گفت: مجازات تحریم اشخاص و نهاد‌های انگلیسی به دلیل آنچه پکن به عنوان «دروغ و اطلاعات غلط» در خصوص سین کیانگ توصیف کرده، اقدامی اشتباه بوده است.

گنریک در بیانیه مطبوعاتی به «رادیو تایمز» تاکید کرد معتقد است اعمال چنین محدودیت‌هایی بر اعضای پارلمان انگلیس از سوی چین کاملاً اشتباه است.

او گفت: با شناختی که از این نمایندگان وجود دارد، شک دارم که با این روش ساکت یا مرعوب شوند.

وزارت خارجه انگلیس نیز در واکنش به تحریم‌های چین علیه لندن اعلام کرد که خواستار باز شدن پرونده چین در موضوع حقوق بشر است.

«دومینیک راب» وزیر امورخارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای که در تارنمای وزارت امورخارجه انگلیس منتشر شد، به تحریم‌های اخیر چین علیه لندن واکنش نشان داد و گفت:

او گفت: کاملا روشن است، هنگامی که انگلیس به جامعه جهانی برای تحریم آن‌هایی که مسوول نقض حقوق بشر در چین هستند می‌پیوندد، دولت چین منتقدانش را تحریم می‌کند.

وزیر خارجه انگلیس افزود: اگر دولت چین می‌خواهد معقولانه به ادعای نقض حقوق بشر در سین‌کیانگ پاسخ دهد باید اجازه دهد که کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد واقعیت‌ها را راستی آزمایی کند.

وزارت خارجه چین دیروز (پنج‌شنبه) در واکنش به تحریم‌های لندن علیه پکن به دلیل وضع مسلمانان اویغور در سین کیانگ واقع در شمال غربی چین، از اعمال تحریم علیه انگلیس خبر داد.

این وزارتخانه اعلام کرد که ۴ نهاد و ۹ فرد را در انگلیس تحریم کرده و آن‌ها را به انتشار «دروغ و فریب» درباره اوضاع سین کیانگ متهم کرده است. وزارت خارجه چین تاکید کرد که چین در شرف انجام اقدامات بعدی علیه انگلیس است. ورود این افراد و خانواده‌های آن‌ها به چین ممنوع بوده و هیچ کدام از شهروندان چینی حق ندارند با این افراد و نهاد‌ها تعاملات تجاری داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار