صادرات ۴۴ هزار و ۶۸۰ دلار محصولات نمدی به خارج از کشور

پارسال ۴۴ هزار و ۶۸۰ دلار محصولات نمدی از استان چهارمحال و بختیاری به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهرداد رئیسی معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال ۸۵ هزار و ۲۵۲ دلار انواع تولیدات صنایع‌دستی از این استان به خارج از کشور صادر شد.

او افزود: از این میزان صادرات، ۴۴ هزار و ۶۸۰ دلار مربوط به تولیدات نمدی و ۴۰ هزار و ۵۷۲ دلار مختص صادرات چمدانی است.

رئیسی انواع نمد، نقره، مصنوعات نقره و سنگ‌های قیمتی، نیمه‌قیمتی و زینتی مانند فیروزه، عقیق، شرف‌الشمس و کوارتز را از جمله صنایع‌دستی صادر شده از چهارمحال و بختیاری به کشور‌های فرانسه، دبی، ترکیه، ایالات متحده عربی و عراق بیان کرد.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه پارسال یک هزار و ۴۵۴ مجوز فعالیت صنایع‌دستی در این استان صادر و تمدید شد ادامه داد: این مجوز‌ها شامل پروانه تولید کارگاهی، پروانه تولید انفرادی، جواز تأسیس کارگاه و کارت شناسایی هنرمندان بوده است و با صدور مجوز‌ها فعالیت جدید در حوزه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در سال گذشته، زمینه اشتغال مستقیم برای یک هزار و ۳۲۵ نفر فراهم شد.

رئیسی به احیا و باززنده سازی رشته صنایع دستی منسوخ شده سفره بافی در سال ۹۹ نیز اشاره کرد و گفت: هنرمندان این رشته هم‌اکنون در دهستان بارز و چالدراز شهرستان لردگان مشغول به فعالیت هستند.

او ثبت نشان جغرافیایی صنایع‌دستی برای پرونده نمد شهرکرد را از دیگر فعالیت‌های انجام شده در راستای توسعه صنایع دستی استان در سال ۹۹ عنوان کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار