کرونای استان مرکزی با ۲ فوتی

۲ مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و رئیس خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ششم فروردین ماه ۱۴۰۰ تعداد ۲ مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش شده است که بر این اساس تعداد فوتی‌ها به هزارو ۵۰۱ نفر رسیده است.

جمالیان افزود: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس ۶۹ مورد جدید ابتلا در ۲۴ساعت گذشته منتهی به ششم فروردین ماه ۱۴۰۰ شناسایی شده اند که بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تا کنون به ۳۸هزارو ۹۷۲نفر رسیده است.

او اضافه کرد: از تعداد ۶۹ مورد جدید در استان مرکزی ۹ نفر از بیماران در بیمارستان‌های استان بستری شده اند که تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: ۶۰ مورد از بیماران جدید که شناسایی شده اند هم به صورت سرپایی بوده اند که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شده اند.


کرونا ویروس اواخر بهمن ماه ۹۸ وارد کشور و اولین موارد در استان قم مشاهده شد و روز اول اسفند ماه ۹۸ اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد؛ استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که شیوع ابتلا به کرونا ویروس داشت، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت نارنجی، زرد و آبی قرار دارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.