وزش شدید باد و افت دما مهمان ناخوانده مهابادی‌ها

اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی از تداوم وزش شدید باد در مهاباد تا روز یکشنبه و همچنین افت دما از امروز (شنبه) خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، یاسر اشتاد کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت:روند وزش باد شدید و افت دما از جمعه ۶ فروردین در منطقه آغاز شده و تا امروز یکشنبه ۸ فروردین ادامه می‌یابد.

اشتاد افزود: روز گذشته سرعت وزش باد در اشنویه به بیش از ۱۰۰ کیلومتر برساعت رسید که با ادامه این روند، شکسته شدن درختان آسیب‌پذیر، احتمال خسارت به پوشش گلخانه‌ها و سقوط اجسام از ارتفاعات پیش بینی می‌شود. 

او ادامه داد: با تداوم این وضغیت لازم است تا افراد نسبت به سرکشی و اطمینان از استحکام سازه و پوشش گلخانه‌ها، سقف‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی در سطح شهر، عدم استقرار در مجاورت ساختمان‌های در حال ساخت و خودداری از محلول پاشی و سمپاشی باغات اقدام کنند.

به گفته کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی، از جمعه شب امواج بارشی وارد استان شده است که بارش برف و باران را به همراه داشته است.

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: افت دما نیز از روز شنبه در استان آغاز شده و همچنان دما‌های کمینه چهار تا هشت درجه سانتی گراد سردتر می‌شود.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.