آغاز عملیات اکتشاف نفت و گاز در گمیشان

استاندار گلستان از آغاز عملیات اکتشاف نفت و گاز در گمیشان از هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی حق شناس، استاندار گلستان امروز در جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستا در روستای توماچلر چارقلی گمیشان گفت: یکی از اقدامات محوری استان که هفته آینده آغاز خواهد شد آغاز عملیات اکتشاف نفت و گاز و احداث دکل حفاری خواهد بود و گمان زنی‌ها حاکی از وجود مخزن مشترک نفت و گاز بین ایران و ترکمنستان دارد.


استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان گمیشان گفت: به دلیل فاصله ساحل گمیشان از جنگل‌های گلستان و همچنین نیاز مبرم مرغداری‌های استان به دان و واردات چوب اصلی‌ترین علت احداث بندر در این منطقه است.


حق شناس ادامه داد:اقدام دیگری که چهره گمیشان را به لحاظ اشتغال تغییر خواهد داد تکمیل مجتمع ۱۰ هزار هکتاری پرورش میگوی گمیشان است که با در نظر گرفتن هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت توسط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی می‌توان شاهد توسعه مزارع پرورش میگو در فاز ۶ هزار هکتاری بود.


هادی حق شناس با بیان این که روستا‌ها ظرفیت بی نظیری در حوزه گردشگری محسوب می‌شوند افزود: در حال حاضر بیش از ۱۳۰ بومگردی در روستا‌های گلستان مشغول به فعالیت هستند.


او گفت: سواحل گلستان سواحلی بکر و البته مغفول مانده است که تلاش داریم صنعت گردشگری را با رعایت شیوه نامه‌های زیست محیطی در آن گسترش دهیم.


حق شناس افزود: ۱۰ درصد از سواحل خزر در حوزه استان گلستان قرار دارد و استان استفاده بی رویه از سواحل خود نداشته است.


استاندار گلستان اقدامات اشتغالزایی صورت گرفته در سطح روستا‌ها را ارزشمند دانست و گفت: از هزار روستای استان ۶۰ روستا دچار تحول اساسی در اقتصاد و اشتغال شدند که مهاجرت معکوس در این روستا‌ها اتفاق افتاده است و امیدواریم الگویی برای دیگر روستا‌ها و روستاییان گلستان باشند.


انتهای پیام / فا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار