هشدار هواشناسی به وزش باد‌های شمالی و کاهش دما در استان قزوین

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با اشاره به صدور هشدار زرد از سوی هواشناسی،از ورود باد‌های سرد شمالی و کاهش شدید دمای هوا برای فردا و پس فردا در استان قزوین خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، قدرت اله مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: بنا بر هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی، با ورود جریانات شمالی و وزش باد‌های سرد به سطح استان در روز‌های یکشنبه و دوشنبه ۸ و۹ فروردین ماه، کاهش شدید دمای هوا به همراه خواهد داشت که میزان این کاهش در برخی نقاط استان به ۱- درجه خواهد رسید.

آخوندی کارشناس هواشناسی گفت: از اواخر وقت امشب با وزش باد‌های شمالی و کاهش دما برای فردا و پس فردا احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی وجود دارد.

مهدیخانی افزود: در پی فعالیت این سامانه، پدیده یخ زدگی مسیر‌های کوهستانی و سرمازدگی محصولات کشاورزی و دام و طیور متصور خواهد بود.

او به هم استانی‌ها توصیه کرد از سفر‌های غیر ضروری اجتناب و در صورت لزوم از همراه داشتن تجهیزات زمستانی، لباس گرم و سوخت کافی اطمینان حاصل و از فعالیت‌های کوهنوردی و طبیعت گردی خودداری نمایند.

مدیرکل مدیریت بحران تاکید کرد: علاوه بر آن به کشاورزان، گلخانه داران، پرورش دهندگان دام و طیور، زنبورداران توصیه می‌شود که نسبت به ذخیره سوخت و انجام تدابیر پیشگیرانه اقدام نمایند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار