رئیس کل دادگستری استان یزد از آزادی ۳۳۵ مددجو محکوم مالی جرائم غیر عمد در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: در سال گذشته تعداد ۳۳۵ مددجو از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند که برای آزادی آن‌ها مبلغ ۲ هزار و ۱۷ میلیارد ریال نیاز بود که با تلاش ستاد دیه استان یزد ۱۱۳ میلیارد ریال از این مبلغ پرداخت شده است.

او افزود: از این تعداد آزادی تعداد ۱۸۴ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین ازسوی مددکاران این ستاد و تعداد ۱۵۱ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک‌های عامل از زندان آزاد شده اند.

او بیان کرد: بدهی این مددجویان مبلغ ۲ هزار و ۱۷ میلیارد ریال بود که مبلغ ۱ هزار و ۹۰۴ میلیارد ریال از سوی اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ شده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل تامین و زمینه آزادی این ۳۳۵ نفر و بازگشت آن‌ها به آغوش گرم خانواده فراهم شده است.

او با اشاره به رشد ۷۸ درصدی آزادی نیازمندان پارسال نسبت به سال ۱۳۹۸ گفت: پارسال شاهد حضور پر رنگ شهروندان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد بودیم که این خود نشان از فرهنگ مهربانی، دستگیری و بخشندگی مردم این خطه دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.