اسکیمر‌ها در کمین کارت‌های بانکی

سرپرست پلیس فتا البرز گفت: کلاهبرداران اسکیمری در کمین هستند تا از غفلت شهروندان سوء استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سرهنگ رسول جلیلیان، سرپرست پلیس فتا البرز با بیان این که شهروندان عملیات بانکی را خودشان انجام دهند و به هیچ عنوان رمز خود را برای فروشندگان اعلام نکنند، گفت: کلاهبرداران اسکیمری در کمین هستند تا از غفلت شهروندان سوء استفاده کنند.

سرپرست پلیس فتا البرز  افزود: در سال های اخیر کلاهبرداری از طریق کپی اطلاعات کارت بانکی با دستگاه اسکیمر در سطح کشور رایج شده که با رعایت نکاتی ساده می توان راه نفوذ را برای این کلاهبرداران مسدود کرد.

او  با بیان این که دستگاه اسکیمر دارای نشانه هایی است، افزود: شهروندان حتما در هنگام انجام عملیات بانکی در دستگاه‌های کارت خوان دقت کنند دستگاه کارتخوان شکسته نباشد، چسب خورده نباشد و یا قطعه اضافی به آن متصل نباشد چرا که هر کدام از این علائم می‌تواند نشانه‌ای از وجود دستگاه اسکمیر در کنار دستگاه کارتخوان باشد که می‌تواند اطلاعات بانکی کارت شما را کپی کند.

سرپرست پلیس فتا استان البرز با توصیه به شهروندان که حتما در هنگام خرید، خودشان عملیات بانکی را انجام دهند و به هیچ عنوان رمز خود را برای فروشندگان اعلام نکنند، افزود: در اختیار نگذاشتن رمز عبور راه کلاهبرداری اسکیمری را می بندد، چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از کارت بانکی، امکان‌پذیر نخواهد بود.

سرهنگ جلیلیان گفت: شهروندان حتما توجه داشته باشند که در هنگام انجام عملیات بانکی با دستگاه کارت خوان، دستگاه در معرض دید دوربین‌های مدار بسته فروشگاه نباشد که ورود رمز شما را بتواند ثبت کند.

او خطاب به شهروندان گفت: در صورتی که احساس کردید خریدار از ترفند اسکیمر استفاده کرده، تغییر سریع رمز بانکی کارت می‌تواند مانع از برداشت غیرمجاز از کارت بانکی شما شود، لذا تغییر رمز ماهانه و دوره‌ای کارت‌های بانکی یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمانه، کلاهبرداران سایبری است.

سرپرست پلیس فتا البرز گفت:  دستگاه کارتخوان بانکی در فروشگاه‌ها باید در اختیار خریدار باشد تا خودش کارت را کشیده و رمز را وارد کند و نباید دور از دسترس یا دید مشتری باشد و فروشنده خود کارت بکشد و از مشتری تقاضای اعلام رمز بانکی کند.

سرهنگ جلیلیان در پایان افزود: هموطنان در صورت مواجهه با موارد مشکوک می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی به پلیس فتا اعلام کنند.

انتهای پیام/ر  .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.