کشف محموله موادمخدر در جنوب شرق کشور/ یک قاچاقچی دستگیر شد

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: یک تن و ۷۶۰ کیلوگرم مواد مخدر شب گذشته در شهرستان‌های خاش و سراوان کشف شد.

سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: ضمن دستگیری یک قاچاقچی و توقیف یک دستگاه وانت پیکاپ، از خودروی متوقف شده و همچنین از محل و مخفیگاه آنان یک تن ۷۰۶ کیلو و ۹۵۰ گرم تریاک کشف شد.

او  با تأکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاق مواد مخدر گفت: غیور مردان نیروی انتظامی استان با هوشیاری کامل در گلوگاه‌ها و ورودی‌های قاچاق مواد مخدر حضوری فعال دارند و در راه مبارزه با این پدیده شوم و خانمان سوز از هیچ گونه تلاشی فروگذار نخواهند بود.

 سیستان و بلوچستان با وجود همجواری با ۲ کشور افغانستان و پاکستان به سبب داشتن مردمانی وفادار و وطن پرست، نیروهای جان برکف مرزبانی، انتظامی و نهادهای امنیتی و نظامی از امنیت مطلوبی برخوردار و در خط مقدم مبارزه با موادمخدر و در صدر جدول کشفیات این ماده خانمان‌سوز قرار دارد.

جمهوری اسلامی ایران پیشروترین کشور جهان در مبارزه با موادمخدر و سیستان و بلوچستان نیز خط مقدم جبهه مبارزه با این مواد خانمان‌سوز در ایران و جهان است.

کشور پهناور ایران اسلامی از جمله استان سیستان و بلوچستان به سبب موقعیت خاص جغرافیایی به عنوان یکی از دروازه های اصلی قاچاق کالا، موادمخدر و انسان همواره مورد طمع سودجویان و قاچاقچیان قرار دارد.

همجواری با ۲ کشور پاکستان و افغانستان از یکسو و دسترسی به آب های آزاد جهانی از سوی دیگر دشمنان ایران اسلامی را برآن داشته تا با بهره گیری از مافیای قاچاق، از یک طرف جوانان بیکار را با وعده های فریبنده به سمت حمل و توزیع موادمخدر جذب و از سوی دیگر آینده سازان این مملکت را به دام اعتیاد گرفتار کنند.

مافیای قاچاق به سو استفاده از موقعیت مرزی و قرار گرفتن ایران در همسایگی بزرگترین تولید کننده موادمخدر به تکاپو انداخته تا با رواج قاچاق موادمخدر، انسان، سوخت، سلاح و کالا به سودهای کلان دست یابند و با بکارگیری اشرار و تروریستها امنیت مناطق مرزی را به مخاطره اندازند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار