آغاز خرید حمایتی کشمش در استان قزوین

مدیر تعاون روستایی استان قزوین از آغاز خرید حمایتی کشمش از هشتم فروردین ماه در استان قزوین خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان قزوین از آغاز خرید حمایتی کشمش از هشتم فروردین ماه در استان خبر داد و گفت: این طرح در راستای سیاست‌های حمایتی دولت و اجرای برنامه خرید حمایتی محصولات کشاورزی برای جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان آغاز شده است.

رحمانی افزود: بدلیل نوسانات نرخ ارز و توان محدود مالی واحد‌های فرآوری، خرید کشمش از کشاورزان با چالش و مشکل جدی مواجه شده بود، با خرید حمایتی از باغداران، تولید کنندگان و واحد‌های فرآوری و صادرکنندگان این محصول حمایت لازم بعمل می‌آید.

او اضافه کرد: محصول کشمش باید تولید سال جاری باشد و محصول کشمش می‌بایست فقط از تولیدکنندگان و با معرفی نامه سازمان جهاد کشاورزی استان خریداری گردد.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین گفت: خرید کشمش توسط کارخانجات مجری طرح، با مدیریت و نظارت کارگروهی مرکب از ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان به عنوان رئیس کارگروه، مدیرسازمان تعاون روستایی استان به عنوان دبیر، اتحادیه مباشر به عنوان عضو، سرپرست شعب بانک کشاورزی استان به عنوان عضو، نماینده صنف کشاورزی منطقه به عنوان عضو و کارخانجات و یا صادر کنندگان مجری طرح به عنوان عضو انجام می‌پذیرد.

رحمانی در ادامه گفت: نرخ خرید ارقام کشمش توسط کارخانجات و صادرکنندگان بسته به نوع، کیفیت و شیوه فرآوری با احتساب کلیه هزینه‌ها شامل چیدن، حمل، خرید وتحویل محصول در مراکز خرید (کارخانجات مورد قرارداد) توسط کارگروه استان تعیین شده است.

انتهای پیام/ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.