معرفی پرافتخارترین گلف بازان تاریخ

تایگر وودز آمریکایی با اختلاف در صدر بزرگترین بازیکنان تاریخ گلف قرار دارد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ورزش گلف تا به امروز ستارگان زیادی را به خود دیده است. در این گزارش به معرفی تعدادی از بزرگترین و پرافتخارترین بازیکنان این رشته می‌پردازیم.

تایگر وودز

از این گلف باز سیاه پوست آمریکایی به عنوان بزرگ‌ترین گلف باز تمام ادوار یاد می‌شود. کسب ۱۵ عنوان قهرمانی در رقابت‌های اصلی گلف و مجموعا ۸۲ عنوان قهرمانی در رقابت‌های گلف او را تبدیل به پرافتخارترین ورزشکار این رشته تبدیل کرده است.

با این حال مشکلات و حاشیه‌های زیاد در زندگی خصوصی و مصدومیت‌های گاه و بی گاه باعث شده که بار‌ها تیتر رسانه‌ها شود. او به تازگی از یک سانحه رانندگی سخت جان سالم به در برد.

جک نیکلاس

این گلف باز آمریکایی با ۱۸ عنوان قهرمانی در رقابت‌های اصلی به عنوان پرافتخارترین گلف باز این رقابت‌ها است، همچنین او با کسب ۷۳ عنوان قهرمانی در رقابت‌های حرفه‌ای گلف دومین ورزشکار پرافتخار در این رشته محسوب می‌شود. او آخرین قهرمانی خود را در سن ۴۶ سالگی بدست آورد و مسن‌ترین قهرمان تاریخ گلف لقب گرفت. همچنین او ۵ بار بازیکن سال این رشته شده است.

بابی جونز

از این گلف باز اهل کشور آمریکا به عنوان با استعداد‌ترین بازیکنی که ورزش گلف به خودش دیده است یاد می‌شود، اما نکته جالب این است که او هیچ پولی از راه ورزش گلف به دست نیاورد چرا که او هرگز حرفه‌ای نشد و تنها برای تفریح بازی می‌کرد.

او در دوران بازی خود مجموعا ۱۳ عنوان قهرمانی به دست آورد و تا به امروز به عنوان تنها گلف بازی شناخته می‌شود که موفق به کسب عنوان قهرمانی در تمام ۴ گرند اسلم یک سال شده است. او در جریان مسابقات آزاد آمریکا در سال ۱۹۲۵ عنوان قهرمانی را تنها با یک ضربه از دست داد و کمی بعد در سن ۲۸ سالگی برای همیشه خود را بازنشست کرد.


بیشتر بخوانید


آرنولد پالمر

این گلف باز آمریکایی در دوران حرفه‌ای خود به ۶۲ عنوان قهرمانی از جمله ۷ عنوان در رقابت‌های اصلی دست یافت. او ۲ بار بازیکن سال تور پی جی‌ای شناخته شد.

والتر هاگن

این گلف باز آمریکایی با ۱۱ عنوان قهرمانی در رقابت‌های اصلی گلف و مجموعا ۴۵ عنوان قهرمانی در رقابت‌های مختلف، به عنوان یکی از پرافتخارترین ورزشکاران تاریخ این رشته به حساب می‌آید. او همچنین نخستین گلف باز آمریکایی بود که موفق به کسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های اوپن انگلستان شد، عنوانی که توانست ۴ بار آن را تکرار کند.

بعد از سال‌ها حضور در رقابت‌های حرفه‌ای گلف او تصمیم گرفت برای کسب درآمد بیشتر به شرکت در مسابقات گلف نمایشی روی آورد و از این راه تبدیل به نخستین ورزشکاری شد که ثروتی بیش از یک میلیون دلار از رشته ورزشی خود به دست می‌آورد.

انتهای پیام/

برچسب ها: گلف ، دنیای ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار