راه اندازی خانه هلال در روستاهای دارای دهیاری

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر کشور گفت : جمعیت هلال احمر در تمام روستا‌های دارای دهیاری در کشور خانه هلال راه اندازی می‌کند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، خسرو رحمانی معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر کشور گفت : پنج هزار خانه هلال در ۲ سال گذشته با هدف افزایش تاب‌آوری جوامع روستایی در برابر حوادث پیش‌بینی نشده در کشور راه‌اندازی شد.

او گفت : راه‌اندازی خانه‌های هلال موجب می‌شود آموزش‌ها به صورت همگانی و چهره به چهره ارائه شود تا جامعه به تاب‌آوری برسد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه کار در جمعیت هلال احمر و به ویژه پایگاه‌های امداد و نجات به دلیل نجات جان انسان‌ها و کمک به مردم، ارزشمند و مقدس است افزود: حضور امدادگران و نجاتگران در پایگاه‌ها به عنوان گلوگاه حوادث در کاهش آسیب‌ها و خسارت‌ها بسیار مهم و حساس است.

رحمانی افزود: خدمات رسانی به مردم در زمان بحران ها، حوادث و سوانح از وظایف قانونی جمعیت هلال احمر است و خوشبختانه رضایت قلبی در کار‌ها و خدمات هلال احمر موج می‌زند.

او با بیان اینکه آموزش‌های عمومی برای کاهش آسیب‌ها و خسارت‌ها در حوادث بر عهده هلال احمر است، ادامه داد: در زمان وقوع حوادث طبیعی اگر آماده نباشیم این حوادث به بحران تبدیل خواهند شد.

پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهید چمران از پایگاه‌های فعال و مهم کرمانشاه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهید چمران را از پایگاه‌های فعال و مهم استان دانست که در رسیدگی به حوادث و سوانح بهترین بازدهی را داشته است.

فرزین معتمدی افزود: این پایگاه از نظر خودرو و تجهیزات امداد و نجات در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و با توجه به فراگیری آن در منطقه اورامانات، خدمات شایان و گسترده‌ای ارائه می‌دهد.

او بر تکمیل و بهسازی محل فرود (پد) بالگرد پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهید چمران تاکید کرد.

معتمدی به فعالیت حدود ۷۰ خانه هلال در استان اشاره کرد و افزود: هدفگذاری این جمعیت رساندن این خانه‌ها به ۳۵۰ مورد است.

جمعیت هلال احمر پیشانی اصلی مدیریت بحران در کشور

فرماندار شهرستان روانسر گفت: امروز جمعیت هلال احمر پیشانی اصلی مدیریت بحران در کشور است.

سعدی مصطفی‌زاده افزود: کشور ما در چندین سال گشته با بحران‌های مختلفی از جمله زلزله، سیل و کرونا مواجه بوده و خدمات هلال احمر در این بحران‌ها ستودنی و قابل تحسین بوده و خوشبختانه آن را هم در روانسر شاهد بوده ایم.

او افزود: با توجه به شرایط خاص جغرافیای و برف گیر بودن محور روانسر به کامیاران در استان کردستان، ایجاد یک پایگاه امداد و نجات در این محور بسیار ضروری و از مطالبات جدی این شهرستان است.

سید نبی حسینی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان روانسر گفت: این پایگاه به دلیل شرایط جاده‌ای و کوهستانی بودن منطقه از نظر تجهیزات دارای ویژگی‌های خاص خود است و قرار گرفتن آن در محور مواصلاتی سه راهی روانسر، جوانرود و پاوه نقش اثرگذاری آن را دو چندان کرده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار