مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی:

۴۰ درصد از منازل مسکونی روستایی در خراسان شمالی نیاز به مقاوم سازی دارد

محمدی گفت: ۴۰ درصد از منازل مسکونی روستایی در این استان نیاز به مقاوم سازی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  محمدی مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: ۱۰۰ هزار و ۲۲۱ واحد مسکونی روستایی در این استان وجود دارد که از این تعداد تاکنون ۶۹ هزار واحد مقاوم سازی شده است.

محمدی افزود: طبق برنامه طرح ملی مسکن کشور که مسکن‌های روستایی نیز به آن پیوست شده، قرار بر این شده است تا ۷۵ درصد از منازل روستایی استان مقاوم سازی شود.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: اگر در خراسان شمالی ۱۵ هزار واحد مسکونی روستایی دیگر مقاوم سازی شود به رقم ۷۵ درصد مذکور خواهیم رسید.

محمدی عنوان کرد:، اما ایده آل برای ما رقم ۷۵ درصد نیست چراکه روستا‌های خراسان شمالی پر جمعیت‌تر از روستا‌های سایر استان‌های کشور است و از سوی دیگر روستا‌های این استان زنده‌تر و اقتصاد آن پویاتر است.

 مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی اظهار کرد: از سوی دیگر روستا‌های این استان در معرض سوانح دیگر همچون سوانح زلزله، سیل و رانش زمین قرار دارند.

او افزود: سالانه پنج هزار واحد مسکونی در این استان ساخته می‌شود که البته با اجرای طرح اترک نیز ساخت پنج هزار واحد مسکونی در سال جاری و پنج هزار واحد در سال آینده در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل بنیاد مسکن خراسان شمالی مهمترین چالش بر سر راه مقاوم سازی مسکن‌های روستایی در این استان را بالا بودن هزینه‌های ساخت و ساز در روستا‌ها به علت بالا بودن هزنیه حمل مصالح ساختمانی عنوان کرد.

محمدی گفت: از سوی دیگر نبود کارگر ماهر از دیگر مشکلاتی است که برای ساخت منازل روستایی در روستا‌ها با آن مواجه هستیم.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.