افزایش ۲۰۰ درصدی تردد مسافران در ایام تعطیلات عید نوروز در اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از افزایش ۲۰۰ درصدی تردد مسافران در ایام تعطیلات عید نوروز در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: بر اساس آمار اعلام شده، استان اردبیل در بازه زمانی ۲۵ اسفند ماه ۱۳۹۹ تا ۹ فروردین ۱۴۰۰ با افزایش ۲۰۰ درصدی تردد ایام تعطیلات عید نسبت به مدت مشابه پارسال، در صدر سفر‌های نوروزی قرار گرفته است.

او افزود: براساس آمار رسمی منتشر شده توسط مرکز مدیریت راه‌های کشور، استان اردبیل در صدر سفر نوروزی هموطنان قرار گرفته و مقصد اول گردشگری کشور در دو هفته اخیر بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به انجام ۶۶۷ هزار مورد سفر نوروزی در استان اردبیل در این مدت افزود: در ایام یاد شده تعداد ۳۶۷ هزار مورد ورود گردشگر و ۳۰۰ هزار خروج گردشگر از استان اردبیل به ثبت رسیده و نسبت گردشگر ورودی ۱۲۲ درصد بوده است.

فلاحی مساعد بودن شرایط آب و هوایی و از همه مهمتر شرایط به نسبت پایدار و کم خطر شیوع کرونا در استان اردبیل را از جمله علل حضور پرشمار گردشگران در این استان اعلام کرد.

او با هشدار به کلیه هموطنان عازم به سفر و به خصوص گردشگران استان اردبیل نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا و وزارت گردشگری در قالب برنامه "سفر+ سلامت" در حین سفر‌های نوروزی بیان کرد: مسافران با رعایت مقررات ابلاغی ضامن سلامتی خانواده خود و سایرین در طول ایام سفر باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.