هواشناسی بوشهر درباره مواج شدن خلیج فارس هشدار داد

هواشناسی استان بوشهر با اشاره به مواج شدن خلیج فارس از شنبه تا سه‌شنبه آینده از دریانوردان خواست از تردد‌های دریایی غیرضروری بپرهیزند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: امروز و فردا دریا به نسبت آرام خواهد بود، اما از اواخر وقت جمعه با شروع وزش باد‌های شدید شمال غربی در استان و بر روی دریا، خلیج فارس به تدریج مواج خواهد شد که این شرایط تا ظهر سه شنبه هفته آینده تداوم خواهد داشت.

زهرا راستگو افزود: پیش بینی می‌شود در این مدت در برخی ساعات سرعت وزش باد شمال غربی روی دریا به بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت برسد و ارتفاع موج بیش از ۳ متر شود.

او ادامه داد: همچنین در این مدت وقوع گردوخاک و کاهش دید در برخی نقاط استان و همچنین انتقال گرد و غبار از مناطق همجوار بر روی خلیج فارس دور از انتظار نخواهد بود.


بیشتر بخوانید


معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر تاکید کرد: باید در این مدت از تردد‌های دریایی غیرضروری به ویژه از تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری شود.

راستگو همچنین بیان کرد: از امروز تا جمعه دمای هوا به طور محسوسی افزایش خواهد یافت. همچنین جمعه و شنبه در برخی ساعات بر پوشش ابر در آسمان استان افزوده می‌شود و وقوع بارش‌های خفیف و پراکنده در برخی نقاط دور از انتظار نیست.

او آسمان استان را تا پیش از ظهر فردا، صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و در برخی نقاط مه رقیق صبحگاهی پیش بینی کرد.

معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: جهت وزش باد شمال غربی تا جنوب غربی از شب به تدریج جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی ۳۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

راستگو ادامه داد: ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

او بیان کرد: در شبانه روز گذشته برازجان با ۱۱ و دیر با  ۳۷ درجه سلسیوس کمترین و بیشترین دما را داشته‌اند.

معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۲۵ بامداد، مد اول ساعت ۱۰:۴۰، جزر دوم ساعت ۱۷:۴۰ و مد دوم ساعت ۲۳:۲۵ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.