معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان:

جدال با کرونا و خدمت به مردم هدف طرح شهید سلیمانی است

سرهنگ پاسدار حاجتی مقابله با کرونا و خدمت به مردم را هدف اجرای طرح شهید سلیمانی دانست و گفت: موفقیت در این طرح با همکاری مردم میسر می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ پاسدار عبدالرضا حاجتی معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: در طرح شهید سلیمانی کادر بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، سپاه، شهرداری، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی در کنار سایر دستگاه‌ها برای مقابله با ویروس کرونا و خدمت مومنانه به مردم استان تلاش می‌کنند.

او با بیان اینکه اجرای طرح شهید سلیمانی برای مقابله با ویروس کرونا و کاهش میزان ابتلا بدون همکاری مردم موثر نخواهد بود، افزود: این طرح با حضور ۴ هزار تیم و ۱۴ هزار بسیجی از ۲۳ اسفندماه پارسال با اولویت شهرستان‌های قرمز آغاز و نوع پشتیبانی نیز بر اساس شرایط هر منطقه تعیین شد.

سرهنگ حاجتی با بیان اینکه در این مدت تیم‌های رهگیری، نظارتی و مراقبتی بر اساس شرایط هر منطقه خدماتی را در قالب طرح شهید قاسم سلیمانی ارائه دادند و نمایندگان وزارت بهداشت نیز در بازدید از اجرای این طرح ابراز رضایت کردند، اظهار داشت: کمک به کادر بهداشت و درمان استان خوزستان برای خدمت به بیماران مبتلا به کرونا یکی از اصلی‌ترین مسئولیت‌های گروه‌های جهادی در قالب این طرح بوده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان با اشاره به اینکه این طرح تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد و امید است با همکاری مردم بتوانیم زنجیره انتقال ویروس را در استان خوزستان قطع و از وضعیت قرمز خارج شویم، بیان کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی در شهر‌های قرمز، نارنجی و زرد تا اندازه زیادی روند ابتلا را کند کرده و امید است با تشویق مردم به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همچنان روند نزولی را شاهد باشیم.

سرهنگ پاسدار حاجتی استفاده نکردن از ماسک از سوی برخی شهروندان را یکی از مشکلات عنوان کرد و گفت: همین امر باعث افزایش شیوع ویروس کرونا شده، این درحالی است که اگر ۹۰ درصد مردم حداقل از ماسک استفاده کنند تا این اندازه با شرایط سخت و وضعیت قرمز مواجه نمی‌شدیم.

او با بیان اینکه رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از برگزاری مراسم‌های عزاداری و عروسی تا اندازه زیادی باعث کاهش روند ابتلای شهروندان به کرونا می‌شوند، تصریح کرد: طرح شهید سلیمانی نیز تنها با همکاری مردم موفقیت آمیز خواهد بود و در غیر این صورت نمی‌توانیم در هدف گذاری خود با موفقیتی همراه باشیم.

طرح شهید سلیمانی با هدف کمک به کادر درمان خوزستان و با استفاده از ظرفیت بسیج و گروه‌های جهادی با حضور ۱۴ هزار بسیجی در سطح استان همزمان با برخی استان‌ها اجرا شده است و غربالگری، تست‌گیری محله محور، شناسایی بیماران مبتلا به ویروس کرونا و معرفی آن‌ها به بیمارستان‌ها و همچنین اهدای بسته‌های معیشتی به خانواده‌های درگیر ویروس از جمله اقدامات اصلی به شمار می‌رود.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و ۷ شهرستان نارنجی هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار