آغاز ثبت نام مدارس استعداد درخشان چهارمحال و بختیاری

نام‌نویسی آزمون ورودی پایه‌های هفتم و دهم مدارس استعداد درخشان چهارمحال و بختیاری همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فاطمه رئیسی رئیس اداره استعداد‌های درخشان اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: نام‌نویسی آزمون ورودی پایه‌های هفتم و دهم مدارس استعداد درخشان استان همزمان با سراسر کشور از روز چهارشنبه ۱۱ فروردین ماه آغاز شد.

او با اشاره به اینکه زمان ثبت‌نام تا ۲۵ فروردین ماه ادامه دارد افزود: داوطلبان ورودی به پایه هفتم و آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم استعداد‌های درخشان می‌توانند با مراجعه به سامانه azmoon.medu.ir برای ثبت‌نام اقدام کنند.


بیشتر بخوانید


رئیسی اضافه کرد: براساس دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش امسال هزینه ثبت‌نام که مبلغ ۳۰۰ هزار ریال است به صورت الکترونیکی دریافت می‌شود و داوطلبان باید تمام مراحل ثبت‌نام تا مرحله دریافت کدرهگیری انجام دهند تا ثبت‌نام آن‌ها قطعی شود.

او ادامه داد: هم‌اکنون یک هزار و۳۶۸ دانش‌آموز در مدارس استعداد‌های درخشان استان مشغول تحصیل هستند و دانش‌آموزان پایه نهم بدون آزمون در صورت احراز شرایط از جمله معدل بالا می‌توانند در مدارس استعداد درخشان مقطع متوسطه دوم ثبت‌نام کنند.

رئیسی گفت: ثبت‌نام در دوره دوم متوسطه به صورت تکمیل ظرفیت خواهد بود.

او با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته در مدارس استعداد درخشان متوسطه دوم رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی فعال بود، گفت: امسال برای نخستین سال رشته ادبیات نیز در مدرسه دخترانه فرزانگان بروجن فعال شده است.

رئیسی اضافه کرد: در استان هشت مدرسه استعداد درخشان فعال است که از این تعداد دو مدرسه به صورت مجتمع مدارس متوسطه اول و دوم اداره می‌شود.

او ادامه داد: در پایه هفتم ۲۰۶ دانش‌آموز پذیرش جدید و در پایه دهم ۲۰ دانش‌آموز در رشته علوم انسانی، ۱۸ نفر در رشته تجربی و ۴۲ نفر در رشته ریاضی فیزیک تکمیل ظرفیت خواهیم داشت.

رئیسی گفت: در پایه دهم پس از قبولی در هر رشته امکان تغییر رشته وجود ندارد و هزینه ثبت نام در آزمون ۳۰ هزار تومان و پرداخت آن از طریق سامانه خواهد بود.

او افزود: زمان برگزاری آزمون ۲۰ و ۲۱ خردادماه خواهد بود و دانش‌آموزان اتباع خارجی نیز می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.