گرد و غبار و وزش باد شدید در انتظار فارسی‌ها

مدیر کل هواشناسی استان فارس گفت: گرد و غبار و وزش باد شدید پدیده‌های قابل انتظار برای روزهای جمعه و شنبه است.

مهرداد قطره سامانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با هشدار و اعلام سطح زرد هواشناسی برای استان، گفت: برای امروز پنجشنبه دوازدهم فروردین وقوع پدیده وزش باد شدید همراه با گرد و غبار در کل استان به ویژه نیمه شمالی پیش بینی شده است.

او افزود: برای فردا جمعه سیزدهم فروردین ماه از بعد از ظهر احتمال وزش باد نسبتاً شدید گاهی با گرد و خاک به ویژه در نیمه شمالی و مرکز استان وجود دارد.

قطره سامانی ادامه داد: برای روز شنبه چهاردهم فروردین ماه وزش باد شدید تا خیلی شدید با گردوخاک در نیمه شرقی استان به ویژه نواحی شمالی شمال شرق و جنوب شرق و مرکز پیش بینی شده است.

مدیر کل هواشناسی استان فارس بیان کرد: کاهش دید افقی، آلودگی و کاهش کیفیت هوا، خسارت به سازه‌های سبک و آسیب سازه‌های موقت، گلخانه‌ها، تابلو‌های تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان فرسوده و سقوط اجسام از ارتفاع در کارگاه‌های ساختمانی از مخاطرات قابل انتظار در استان است.

او توصیه کرد: هم استانی‌ها به ویژه کودکان، سالخوردگان و بیماران تنفسی از تردد غیرضروری در فضای باز به جهت بروز پدیده گرد و خاک پرهیز کنند و تمهیدات لازم به ویژه در بخش کشاورزی به جهت وزش باد شدید در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.