راه اندازی ۴ موزه مشارکتی در بوستان ولایت

مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران از راه‌اندازی ۴ موزه مشارکتی با شهرداری ساری در بوستان ولایت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سیف‌الله فرزانه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان راه اندازی ۴ موزه مشارکتی در بوستان ولایت، گفت: این موزه‌ها با مشارکت شهرداری و پس از تدوین طرح محتوایی موزه توسط شهرداری از طریق مشاور مورد تایید این اداره‌کل در بوستان ولایت راه‌اندازی می‌شود.

او از نامگذاری یکی از میادین ساری به عنوان ساری پایتخت گردشگری ۲۰۲۲ و ساری شهر صلح جهانی به عنوان دیگر مصوبات این نشست مشترک یاد کرد و افزود: در این نشست مقرر شد تفاهم‌نامه مبنی بر حفاظت از بافت تاریخی شهرستان ساری توسط این اداره‌کل و شهرداری ساری منعقد شود.

فرزانه گفت: طی فراخوانی لوگوی رویداد «ساری پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو ۲۰۲۲» با رویکرد فرهنگی و تمدنی توسط شهرداری ساری با همکاری این اداره‌کل تهیه و پس از تائید نهائی جهت درج در سربرگ مکاتبات همه دستگاه‌ها و سازمان‌های استان ارسال شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از نقش قابل نامل شهرداری‌ها در حفاظت و احیای آثار تاریخی و رونق گردشگری شهری اشاره‌کرده و افزود: با تعامل و همکاری این نهاد موثر می‌توان ضمن حفظ ارزش‌های فرهنگی و میراثی شهر، زمینه توسعه اقتصاد گردشگری را بیش از پیش فراهم کرد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار