مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام مطرح کرد؛

صدور و تمدید مجوز ۶۵ کارگاه صنایع دستی ایلام در سال ۹۹

شنبه‌زاده از صدور و تمدید ۶۵ فقره مجوز تأسیس و تولید کارگاه صنایع دستی در استان ایلام طی سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ عبدالمالک شنبه‌زاده مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام ، گفت: در طول سال گذشته ، تعداد ۶۵ فقره مجوز کارگاه صنایع دستی در استان صادر و تمدید شده است که از این تعداد، ۴۲ فقره مجوز جواز تاسیس کارگاهی و ۲۳ فقره مجوز پروانه تولید کارگاه در رشته‌های مختلف صنایع دستی بوده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام افزود: مجوز تأسیس کارگاهی مجوزی است که برای راه‌اندازی و ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید، اشتغال، توسعه و تکمیل ظرفیت‌های موجود در یک رشته مصوب صنایع‌دستی صادر می‌شود و بیانگر پیش‌بینی ظرفیت و نوع تولید محصولات است.

او بیان کرد: این مجوز برای افرادی که قصد احداث و راه‌اندازی کارگاه دارند به مدت شش‌ماه صادر می‌شود تا در صورت تکمیل ظرفیت‌های موجود تبدیل به پروانه کارگاهی شود.

شنبه زاده با اشاره به مزایای صدور این پروانه‌ها ، اظهار کرد: هنرمندان دارای پروانه‌های تولید انفرادی و کارگاهی می‌توانند از مزایایی، چون شرکت در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها، اهدای تسهیلات، شرکت در دوره‌های آموزشی و مهارتی و… بهره‌مند شوند.

او با بیان اینکه این مجوز‌ها بیانگر نوع، ظرفیت تولید و سرمایه گذاری انجام شده برای یک رشته در مکانی معین است، مطرح کرد: افرادی که مجوز پروانه تولید انفرادی دریافت می‌کنند به شکل مستمر و مداوم در رشته مورد تقاضای خود فعالیت و تولید خواهند داشت.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.