بازداشت نزدیکان پادشاه اردن به دلیل تلاش برای کودتا

منابع خبری از بازداشت برخی افراد نزدیک به پادشاه اردن، ازجمله یک عضو خاندان سلطنتی، با دلایل امنیتی و تلاش برای کودتا خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیروهای امنیتی اردن امروز (شنبه) اعلام کردند چند فرد نزدیک به «عبدالله دوم» پادشاه اردن، به دلایل امنیتی و تلاش برای کودتا خبر دادند.

العربیه در این باره اعلام کرد مشاور پیشین پادشاه و یک عضو از خاندان سلطنتی در میان این افراد بودند. این فرد تحصیلکرده آمریکا بوده و پس از کناره‌گیری از مشاوره عبدالله، وزیر اقتصاد اردن شد.

 «الشریف بن زائد» نماینده  شاهزاده «علی بن حسن» نیز در میان این افراد نام برده شده است. نام بقیه افراد بازداشت شده تاکنون اعلام نشده است.

بازداشت افراد خاندان سلطنتی و افراد بلندپایه در اردن بسیار نادر است. گفته می‌شود این اقدام به دلیل توطئه‌ای برای براندازی پادشاه اردن انجام شده است.

منبعی نزدیک به خاندان حاکم در اردن در واکنش به خبر روزنامه واشنگتن پست و رسانه‌های صهیونیستی به خبرگزاری «عمون» اردن گفت که «شاهزاده حمزه بن حسین»، ولی‌عهد سابق و برادر ناتنی «عبدالله دوم»، پادشاه این کشور نه بازداشت شده و نه در حصر خانگی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار