اما و اگرهای تولید و توزیع مرغ در یزد

افزایش قیمت مرغ و کاهش روز افزون عرضه آن به حدی رسیده که باید به مسئولان گفت به کجا چنین شتابان؟

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مسئولان استانی در حالی می‌گویند مرغ چند برابر نیاز بازار عرضه می‌شود که مردم در روز‌های کرونایی در صف‌های طولانی انتظار، می کوشند کمبود گوشت قرمز در سفره هایشان را با گوشت مرغ جبران کنند.

با گرانی افسار گسیخته گوشت قرمز و نایاب و کم یاب شدن آن در سفره ها، مردم به خرید مرغ روی آوردند، اما هم قیمت مرغ و هم خود مرغ روز به روز بیشتر پر می‌کشند و از سبد خرید مردم دور می‌شوند.

استان یزد به عنوان یکی از تولید کنندگان مرغ در سطح کشور شناخته شده، اما صف‌های طولانی مردم در صف خرید مرغ گواه از سوء مدیریت شدید در حوزه تامین نیاز اساسی مردم است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: بر اساس مصوبات کمیته کشوری قرارگاه ساماندهی مرغ کشور، حداکثر قیمت مرغ گرم برای مصرف کنندگان کیلویی ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شد.

محمدرضا علمدار یزدی افزود: سازمان صمت با همکاری تعزیزات حکومتی، اتاق اصناف و سایر نهاد‌های مسئول بر رعایت دقیق این مصوبه نظارت و با هرگونه تخلف در این خصوص برخورد قانونی خواهد کرد.

او تاکید کرد: ناظران جهاد کشاورزی و صمت در کشتارگاه‌ها حضور فعال خواهند داشت و اقدام به تنظیم و تحویل مرغ زنده و گوشت مرغ طبق فرم‌های مربوطه خواهند کرد.

معاون بازرگانی سازمان صنعت معدن و تجارت استان نیز افزود: به همشهریان قول می‌دهم تا چند روز آینده به وضعیت عادی توزیع مرغ در استان خواهیم رسید.

حال باید دید که تصویب این قیمت‌ها فراوانی مرغ در بازار را در پی خواهد داشت؟ و قول ها و حرف های مردانه مسئولان آرامش را به بازار آشفته برمی گرداند؟!

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار