مدیرکل دفتر توانبخشی سازمان بهزیستی کشور:

بیش از ۱۰ هزار مددجو بهزیستی واکسن کرونا دریافت کرده‌اند/ نیاز بهزیستی به ۷۵ هزار دوز واکسن کرونا برای مددجویان

سراج درباره جزئیات تزریق واکسن کرونا به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی، توضیحاتی داد.

مصطفی سراج مدیرکل دفتر توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات تزریق واکسن کرونا به مددجویان مراکز توانبخشی تحت پوشش سازمان بهزیستی، اظهار کرد: تا ۱۰ صبح روز گذشته، واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۹۲۸ نفر از مددجویان و کارکنان مراکز توانبخشی مراقبتی بهزیستی انجام شده است.

وی افزود: از این تعداد، ۷ هزار و ۶۳۲ نفر سالمند، ۹۶۹ نفر از افراد دارای معلولیت و بیماران روانی مزمن و ۳ هزار و ۲۹۶ نفر از پرسنل مراکز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

سراج با اشاره به اینکه در فاز اول قرار بود ۲۰ هزار نفر از مددجویان بهزیستی که در مراکز سالمندان نگهداری می‌شوند واکسینه شوند، ادامه داد: تاکنون ۱۱ هزار واکسن کرونا توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی به افراد مقیم مراکز سالمندان بهزیستی و معلولان اختصاص داده شد.

مدیر کل دفتر توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه سازمان بهزیستی به ۷۵ هزار دوز واکسن کرونا فقط برای مراکز شبانه روزی نیاز دارد، اضافه کرد: ۵۱ هزار دوز واکسن برای سالمندان، افراد دارای معلولیت جسمی وذهنی و بیماران روانی مزمن وبیش از ۲۰ هزار دوز واکسن برای پرسنل مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار دوز واکسنی که تاکنون تزریق شده است فقط توانسته ۱۵ درصد از آمار کل ما را پوشش دهد، ادامه داد: تلاش می‌کنیم هرچه سریع‌تر میزان دوز واکسنی که نیاز داریم را از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی تهیه کنیم چراکه درحال حاضر وارد فاز چهارم کرونا شده ایم و مراکز ما در خطر هستند در فاز اول اولویت واکسیناسیون به مراکز سالمندان اختصاص داده شد و تاکنون ۵۵ درصد مراکز سالمندان ما واکسینه شده اند.


بیشتر بخوانید


سراج با اشاره به اینکه برخی از سالمندان شرایط دریافت واکسن کرونا را نداشتند، افزود: برخی به دلیل اینکه تب بالا داشتند و یا به تازگی بیماری کووید_۱۹ آن‌ها درمان شده بود ویا بیماری خاصی داشتند شرایط دریافت واکسن را نداشتند، اما در کل کمبود واکسن کرونا مهم‌ترین علت عدم اجرای کامل واکسیناسیون طبق برنامه تعیین شده بود و در برخی از شهر‌ها و مناطق هنوز تزریق توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی شروع نشده است.

مدیر کل دفتر توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه برخی از استان‌ها بیش از ۹۰ درصد مراکز سالمندان را واکسینه کردند، گفت: استان‌های ایلام، مازندران، کرمان، آذربایجان غربی و کردستان از جمله این استان‌ها هستند، اما در تهران آمار واکسیناسیون مراکز پایین است و به دلیل اینکه ۳ دانشگاه علوم پزشکی در تهران وجود دارد و عمده مراکز سالمندان و مددجویان در تهران است کمی تزریق واکسن نسبت به شهر‌های دیگر به کندی پیش می‌رود از جمله استان‌های خراسان شمالی، کرمانشاه، اصفهان، قزوین، گلستان یزد و... روند واکسیناسیون نسبت به استان‌های دیگر کند‌تر است.

وی درباره میزان ابتلای سالمندان به کرونا، تصریح کرد: آمار ابتلای مددجویان ما به کرونا همانند سال گذشته است و افزایش معناداری نداشته ایم همچنان میزان ابتلای مددجویان ما به کرونا ۱۵ درصد و فوتی‌ها کمتر از یک درصد است و توانسته ایم بیماری را در مراکز کنترل کنیم.

سراج درباره وضعیت ملاقات‌های مددجویان با خانواده هایشان براساس رنگ بندی شهرها، بیان کرد: براساس دستورالعمل‌ها و وضعیت تعریف شده در هر شهر عمل می‌کنیم، در شهر‌های قرمز ملاقات مددجویان با خانواده هایشان ممنوع است و در شهر‌های با وضعیت دیگر ملاقات‌ها را محدود‌تر کرده ایم از جمله تاکید بر ملاقات به شیوه مجازی ودر صورت ملاقات حضوری گروه هدف و خانواده، رعایت دستورالعمل‌ها و فاصله اجتماعی بدون تماس ترجیحا در فضای باز وبا برنامه ریزی قبلی وبدون تراکم جمعیتی مورد تاکید است و مدیران مراکز موظفند نظارت لازم را بر فرایند ملاقات‌ها داشته باشند.

 


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار