تازه‌های نشر؛

«حیثیت» مجموعه ترانه‌ای با سوژه‌های جدید

مجموعه ترانه جدید مجید صالحی با عنوان «حیثیت» در ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ منتشر شد.

مجید صالحی، ترانه سرا و مدیرمسئول نشرشانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اثر جدیدش گفت: مجموعه ترانه جدیدم با عنوان «حیثیت» ۲۵ اسفندماه ۹۹ منتشر شد. آثار مجموعه ترانه جدیدم را پیش از انتشار به حمیدرضا شکارسری، رشید کاکاوند و صابرخراسانی نشان دادم. آن‌ها درباره آثارم گفتند که نگاه جدیدی در زبان ترانه و محاوره مجموعه ترانه «حیثیت» دیده می‌شود.


بیشتربخوانید


وی افزود: در مجموعه ترانه «حیثیت» به سوژه‌هایی پرداختم که تاکنون هیچ شاعر و ترانه سرایی به سراغ آن‌ها نرفته است. نگاه جدیدی به مسائل اجتماعی، اعتراضی و عاشقانه درآثار این مجموعه ترانه وجود دارد. یکی از خوبی‌های آن استفاده از ۲۰ وزن شعری متفاوت در ترانه هاست. در مجموع حدود ۱۴۰ ترانه را در آن گردآوری کردم.

این ترانه سرا ادامه داد: در ترانه هایم به صورت گفت‌وگوی دو نفره به موضوع پرداختم. برای مثال درباره مرگ گفت‌وگوی میان عزرائیل و شخصی که در حال مرگ است دیده می‌شود؛ یا در ترانه ام برای «درخت» به توصیف آن نپرداختم و گفت‌وگویی دو نفره با درخت در آن دیده می‌شود. این مسئله در ترانه هایم برای شهدای مدافع حرم و فرزندان شهید هم دیده می‌شود. حتی در ترانه‌های عاشقانه ام به سراغ عاشقانه‌های مذهبی رفتم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار