خود اشتغالی و کارآفرینی ثمرات طرح کارنو برای نوجوانان اصفهانی

مدیر توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی اصفهان گفت:سوق دادن دانش آموزان به خوداشتغالی و سپس کارآفرینی تا بتوانند علاوه بر خود برای دیگران نیز ایجاد اشتغال کنند از اثرات طرح کارنو می‌باشد.

احسان شهیر، مدیر توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی اصفهان مجری طرح کارنو در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت:طرح کارنو طرحی فرآیند محور و پرورش دهنده برای نوجوانان است و دارای موضوعات متوالی و پیوسته‌ای نیز می‌باشد، در این طرح دانش آموزان در بازه زمانی دو سال در شش هنگامه (ترم) حضور می‌یابند و با مفاهیم کارآفرینی آشنا می‌شوند.

او ادامه داد: این طرح که توسط اتاق بازرگانی اصفهان اجرایی می‌شود، دارای هفت سرفصل شامل: آشنایی با زیست بوم و مفاهیم پایه کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری، ایده یابی و پردازش ایده، پرورش ویژگی‌های شخصیتی کارآفرینان، طراحی کسب و کار، یادگیری تعاملات اجتماعی مورد نیاز کارآفرینان و کسب تجربه است.

مدیر توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی اصفهان بیان کرد: در طرح کارنو دانش آموزان دو سال تحت آموزش قرار می‌گیرند و سپس می‌توانند به مدت سه سال از فعالیت‌ها و امتیازات حمایتی اتاق بازرگانی و دانشگاه‌ها بهره‌مند شوند.

شهیر در خصوص شیوه‌های اجرای طرح کارنو عنوان کرد: از جمله شیوه‌های اجرای این طرح می‌توان به آموزش کلاسی (که البته تنها ۲۵ درصد در دوره سهم دارد)، دانش افزایی، مهارتی، کسب تجربه، انواع تمرین از جمله تمرینات میدانی، کارگاه، کارنوردی، بازدید و جلسات حضوری کسب تجربه از کارآفرینان جوان اشاره کرد.


او بیان کرد: ثبت نام در این طرح تا بیستم فروردین ادامه دارد که نوجوانان می‌توانند با مراجعه به لینک
https://congress.eccim.com/?MID=۱۴۵۰۶&ID=۵۲۴ ثبت نام کنند.

مدیر توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی اصفهان اظهار کرد: طرح کارنو در حال حاضر مختص دانش آموزان کلاس نهم است به همین دلیل شرایط سنی متقاضیان در دو مرحله که مرحله نخست برای پسران ومرحله دوم برای دختران است بررسی می‌شود، سپس از متقاضیان تست گرفته شده و پس از طی کردن این مراحل ثبت نام نهایی انجام می‌شود.

شهیر در خصوص اثرات طرح کارنو بر نوجوانان گفت: سوق دادن دانش آموزان به سمت خوداشتغالی و سپس کارآفرینی که بحث بسیار مهمی است تا بتوانند علاوه بر خود برای دیگران نیز ایجاد اشتغال کنند و فعالیت‌های نوآورانه و خلاقانه در حوزه اقتصاد داشته باشند از اثرات مهم این طرح برای نوجوانان است.

او افزود: از اثرات دیگر این طرح می‌توان به افزایش اعتماد و عزت نفس در نوجوانان، استفاده بهتر از دوره نوجوانی و نیروی جوانی، انتقال فرآیند خوداشتغالی و کارآفرینی از دوران بعد از دانشگاه به مدرسه و دانشگاه، انتخاب آگاهانه مسیر شغلی و تحصیلی، پیشرفت در مسائل شخصی و اجتماعی همچنین گام نهادن در رفع معضل بیکاری استان اشاره کرد.

مدیر توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی اصفهان در پایان اضافه کرد: در طرح کارنو نوجوانان تا مرز کارآفرینی و خوداشتغالی هدایت می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.