کتاب سفارش دهید، درب منزل تحویل بگیرید

مدیر کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی استان اقدام به راه‌اندازی طرح خدمت تحويل منابع درب منازل کرده است.

حاجی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: هدف از اجرای طرح خدمت تحویل منابع، تسهیل خدمت رسانی به اعضای کتابخانه‌های عمومی استان است و متقاضیان می‌توانند با تماس تلفنی با کتابخانه‌های عمومی و ثبت سفارش، کتاب مورد نظر خود را درب منزل تحویل بگیرند.

او افزود: به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کتاب‌ها پس از بازگشت به کتاب‌های عمومی استان در یک اتاق قرنطینه به مدت ۷ روز نگهداری و سپس به مخزن کتابخانه‌های استان وارد می‌شوند و تا ۷ روز این کتاب‌ها به هیچ متقاضی دیگری تحویل داده نمی‌شود.

حاجی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی امکان جستجو در بیش از ۱۲۵ میلیون رکورد از یک هزار و ۸۰۰ پایگاه اطلاعاتی فراهم شده است بیان کرد: پژوهشگران می‌توانند با عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان از مقالات فارسی و لاتین، کتاب‌های الکترونیکی، استاندارد‌های صنعتی، پایان نامه‌ها و دیگر منابع موجود در پایگاه تأمین منابع علمی مگاپیپر استفاده کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی به افتتاح چهار باب کتابخانه عمومی در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: در این مدت ۴ باب کتابخانه در باغستان فردوس با زیربنای ۱۲۰ مترمربع، روستای تیغاب قاینات با ۱۶۰ مترمربع، روستای معصوم آباد خوسف با ۱۲۰ مترمربع و روستای بهمن آباد زیرکوه با زیربنای ۱۲۰ مترمربع به بهره برداری خواهد رسید.

او در خصوص راه اندازی بخش‌های تخصصی در کتابخانه‌های عمومی استان طی سه ماه نخست ۱۴۰۰ اظهار کرد: در این جهت مقرر شده است که بخش تخصصی نابینایان و ناشنوایان در کتابخانه محمدتقی کریم پور بیرجند راه اندازی شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
عالیه
آخرین اخبار