کرونا، بهانه عزرائیل برای گرفتن جان ۷۷۰ نفر

در ۲۴ ساعت گذشته با ثبت یک مورد جدید فوت ناشی از کرونا در خراسان جنوبی آمار قربانیان این بیماری در استان به ۷۷۰ نفر رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در شبانه روز گذشته از ۱۲۵ آزمایش کرونا در استان، آزمایش ۴۵ نفر مثبت قطعی اعلام شده است گفت: از این تعداد ۸ بیمار بستری در بیمارستان‌ها و ۳۷ بیمار نمونه گیری سرپایی شده اند.

او افزود: از این تعداد ۱۹ مورد از بیرجند، ۸ مورد از زیرکوه، ۷ مورد از فردوس، ۶ مورد از قاین، سه مورد از طبس و ۲ مورد از سرایان بوده اند.

مهدی زاده با بیان اینکه هم اکنون ۲۰۲ بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند بیان کرد: از این تعداد ۷۹ نفر مبتلای قطعی بیماری کرونا هستند و ۱۲ نفر از آن ها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که متأسفانه حال عمومی ۲ بیمار وخیم گزارش شده است.


بیشتر بخوانید


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: تا دیروز ۴۵ هزار و ۴۷۱ آزمایش کرونا در استان انجام شده است که از این تعداد جواب تست ۱۶ هزار و ۸۶۵ مورد مثبت اعلام شده است.

او ادامه داد: تاکنون ۱۵ هزار و ۷۱۶ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته اند و یا در قرنطینه خانگی هستند.

مهدی زاده تصریح کرد: در شبانه روز گذشته ۶۵ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان ها‌ی استان پذیرش شده اند که در همین مدت ۴۲ بیمار شامل ۱۰ بیمار کرونا مثبت از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.