سرانه صندلی سینما در کردستان ۳۴ درصد افزایش می‌یابد

رئیس حوزه هنری کردستان گفت: با بهره‌برداری از سه پروژه در دست احداث، سرانه صندلی سینما در کردستان ۳۴ درصد افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان اظهار کرد: یکی از اولویت‌های حوزه هنری در استان کردستان تقویت و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی است.

او در این زمینه گفت: از مهمترین زیرساخت‌های توسعه در نمودار‌های ارزیابی مؤلفه‌های فرهنگی است که در این زمینه وجود سالن‌های استاندارد سینمایی و مکان‌های فرهنگی بسیار مؤثر است که بر همین مبنا ساخت وتجهیز سالن‌های سینما در شهرستان‌های استان و مناطق کمتر توسعه یافته در راستای عدالت فرهنگی در دستور کارحوزه هنری قرار گرفته است.

مرادی به نقش و جایگاه سینما به عنوان هنر صنعت در جهان اشاره کرد و ادامه داد: بخش عظیمی از سرمایه اقتصادی و رونق کشور‌ها در بخش سینما است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به شاخص‌های کشوری در بخش سینما گفت: بر اساس آمار اعلامی توسط سازمان سینمایی کشور در سال ۱۳۹۸ استان کردستان در مجموع دارای ۴ سینما و ۳ مجتمع فرهنگی در مجموع با ۹ سالن بوده است که البته مجتمع‌های فرهنگی و هنری قید شده در این آمار در چرخه اکران سینمایی قرار ندارند بنابراین بر این اساس استان کردستان تا پایان سال ۱۳۹۸ دارای ۴ سینما در سنندج، بیجار و مریوان بوده است که در این آمار سینمای غیر فعال شیدا نیز آمده است.

اوادامه داد: این آمار در سال ۱۳۹۹ نیز همچنان برقرار بوده با یان تفاوت که مجموع صندلی‌های سینمایی فعال در استان در سال ۱۳۹۹ شامل پردیس سینمایی بهمن سنندج با ۳ سالن، سینما آزادی بیجار با یک سالن و سینما مریوان با یک سالن درمجموع ۱۳۸۰ صندلی بوده است که به نسبت جمعیت استان به ازای هر ۱۱۶۱ نفر یک صندلی سینمایی وجود داشته است.

مرادی گفت: تا پایان سال ۱۳۹۸ استان کردستان با دارابودن ۱۱ شهرستان و ۳۲ شهر تنها در ۳ شهر دارای سالن سینما بوده است و ۲۹ شهر استان از سینما محروم بوده اند که براین اساس جزء استان‌های کم برخوردار محسوب می‌شوند.

اوافزود: تهران با ۷۹ سینما و ۲۲۱ سالن، اصفهان و خراسان رضوی با ۵۳ سالن سینما، آذربایجان شرق با ۳۰ سالن و البرز با ۲۳ سالن سینمایی بیشترین سالن‌های سینمایی را در اختیار دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.