سامانه ارجاع هوشمند پرونده‌های خانواده رونمایی می‌شود

معاون مشاوران خانواده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه اعلام کرد که امسال سامانه ارجاع هوشمند پرونده‌های خانواده توسط این مرکز رونمایی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام محسن ابراهیمی در جمع مشاوران خانواده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده استان فارس، گفت: امسال ضمن تکمیل منابع انسانی، سیستم‌های نظارت و ارزیابی، رتبه بندی و الگوی اقتصاد مراکز و مدیریت متمرکز را پیگیری خواهیم کرد و با رونمایی از سامانه ارجاع هوشمند پرونده‌های خانواده با کمک همگان گام موثری در پیشگیری از طلاق و رسیدگی به دعاوی خانواده برخواهیم داشت.

ابراهیمی گفت: یکی از اقدامات ویژه دستگاه قضایی برای قضازدایی از پرونده‌هایی که ریشه و خاستگاه حقوقی و قضایی ندارند، طراحی مداخله‌های غیر قضایی و استفاده از فراینده‌های مشاوره و روان شناسی است.

او با بیان اینکه حوزه خانواده و دعاوی مراکز خانواده، نیازمند بهره مندی از مشاوران متعهد و متخصص است، افزود: قوه قضاییه برای اجرای قانون حمایت از خانواده از سال ۹۸ با محوریت مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده با همکاری دادگستری‌های استان ها، اقدام به جذب مشاوران خانواده کرده است.

ابراهیمی با بیان اینکه از زمان ریاست آیت‌الله رئیسی این موضوع با جدیت بیشتری دنبال شده است، گفت: در اسفند ماه سال ۱۳۹۹ مراسم تحلیف و اعطای پروانه حدود ۱۰۰۰نفر از مشاوران خانوداده سراسر کشور در این راستا برگزار شد تا در معیت دادگاه خانواده و با همکاری مراجع قضایی، اقدام به رسیدگی و مشاوره پرونده‌های دعاوی خانواده کنند.

او با اشاره به فعالیت چشمگیر مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده استان فارس در تحقق رویکرد‌های نوین دستگاه قضا، گفت: مرکز وکلای قوه قضاییه استان فارس با وجود جناب عبدلیان پور یکی از بهترین استان‌ها در این فرایند بوده است.

این وکیل دادگستری ادامه داد: امروز مرکز وکلای قوه قضاییه استان فارس در خصوص مشاوره‌های پیش از طلاق و طراحی مداخله‌های مربوطه نیز پیشگاه و پیش قراول است به طوری که اولین سفر استانی ما به استان فارس بوده است.

ابراهیمی افزود: به لحاظ حجم مشاوران در استان فارس با رقم قابل توجهی مواجه هستیم و از نظر فراوانی مشاوران نیز، استان فارس رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون مشاوران خانواده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه همچنین گفت: امروز به همت دادگستری فارس و مرکز وکلا ساماندهی و به کارگیری مشاوران خانواده در ارتباط با شعب خانواده استان فارس نیز با جدیت دنبال شده که در کشور کم نظیر است.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان فارس نیز گفت: فعالیت مرکز مشاوران خانواده قوه قضائیه با جدیت خاصی دنبال شده و در مرحله اول در استان فارس ۵۳ مشاور خانواده جذب شدند که فرایند گزینش آن‌ها انجام ومنتهی به صدور پروانه مشاوران خانواده شده است.

حسن عبدلیان‌پور با اشاره به توجه مسئولان کشوری و استانی به مرکز وکلای استان فارس، خاطرنشان کرد: مرکز مشاوران خانواده با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در ساماندهی، پیگیری امور و آموزش مشاوران، تلاش فراوانی را انجام دادند.

عبدلیان پور همچنین از سازش ۴۰ درصدی در پرونده‌های مشاوره خانواده زیر نظر مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه خبر داد و گفت: این آمار در نوع خود بسیار عالی بوده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار