معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان مطرح کرد؛

پلمب ۳۳ واحد صنفی متخلف بهداشتی در زنجان

صائینی گفت: ۳۳ باب از اماکن و مراکز خرید زنجان به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی و دستورالعمل‌های پیشگیری از کرونا پلمب و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، صائینی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی ۲۵ اسفند پارسال  تا ۱۴ فروردین ماه امسال، ۱۹ هزار و ۱۳۶ مورد بازرسی در قالب ۱۰ تیم متشکل از کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای در استان زنجان انجام گرفت.

او افزود: در این بازرسی‌ها مقدار یک‌هزار و ۴۳۸ کیلوگرم/ لیتر مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته ضبط و معدوم شد.

صائینی  ادامه داد: در طرح بسیج سلامت نوروزی از ۲۵ اسفندماه پارسال همزمان در تمامی شهر‌های استان زنجان و مراکز بین راهی، با اولویت مراکز پرخطر از جمله رستوران‌ها، مراکز خرید و جمعی آغاز شده و تیم‌های بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای با نظارت بر رعایت اصول بهداشتی و دستورالعمل های پیشگیری از کرونا، جهت حفظ سلامت هم استانی‌ها در حال فعالیت هستند.

او با اشاره به اینکه طی این بازه زمانی، ۱۱ هزار و ۶۷۴ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع و عرضه و فروش موادغذایی انجام گرفته است، گفت: نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در پایانه درون و برون شهری و جایگاه‌های سوخت ۶۶۷ مورد، بازدید از مراکز اقامتی ۶۴ مورد، تعداد اماکن عمومی بازرسی شده پنج هزار و ۳۱۲ مورد و کل مراکز تهیه و توزیع و فروش موادغذایی پلمب شده ۲۱ مورد بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با اشاره به بازدید از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی از جمله شیرینی و آجیل فروشی، رستوران و اغذیه فروشی‌ها و  مراکز بین راهی  صدور اخطار کتبی به مراکز متخلف درخصوص رعایت اصول بهداشتی، افزود: بازرسی‌ها در قالب تیم‌های مشترک با بازرسان تعزیرات حکومتی، صنعت و معدن و تجارت، میراث فرهنگی و گردشگری و سایر دستگاه‌های مربوطه انجام می‌گیرد.

او بازدید از صنوف حساس و بحرانی در مناطق مختلف استان زنجان، نظارت بر فعالیت پاساژها، مراکز خرید و تجمعی  را از دیگر فعالیت‌های انجام گرفته ذکر کرد.

صائینی با بیان اینکه نظارت‌های بهداشتی ایام نوروز تا ۲۰ فروردین ادامه دارد، گفت: هر فرد می‌تواند به عنوان یک بازرس بهداشت بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را با سامانه ۱۹۰ یا ۳۳۰۱۹۰ در میان بگذارد تا در اسرع وقت توسط تیم‌های نظارتی مورد پیگیری قرار گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: هم استانی‌ها می‌توانند با اسکن کد رهگیری (QR) نصب شده در معرض دید مشتریان، تمامی مراکز و اماکن و پاسخ دادن به سوالات مرتبط عوامل بهداشتی را در ارائه خدمات یاری کنند.

 

منبع ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.