واقعیت ماجرای تلف شدن گربه ماهی از زبان مدیرکل شیلات هرمزگان

چند روزی است که ماجرای تلف شدن گربه ماهی ها در جاسک تبدیل به موضوعی داغ شده که در این گفت و گو مدیرکل شیلات هرمزگان به تشریح واقعیت ماجرا پرداخت.

عبدالرسول دریایی مدیرکل شیلات هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،گفت: پس از پخش کلیپ تلف شدن بیش از ۱۰ تن گربه ماهی شیلات جاسک و یگان حفاظت منابع آبزی بررسی‌های لازم را در این خصوص انجام دادند.

او  با بیان اینکه طی این بررسی ها مشخص شد دو شناور جهت صید آبزیان به دریا رفته بودند، افزود: با توجه به اینکه از اواخر زمستان تا اوایل فصل بهار فصل ازدیاد گربه ماهی در دریا است تور‌ این صیادان با این گونه آبزی پر می‌شود و با توجه به پیگیری‌های انجام شده قصد قبلی برای صید این گونه وجود نداشته است.


بیشتر بخوانید

دریایی ادامه داد: صیادان در راه برگشت با طوفانی شدن دریا مواجه شدند که این موضوع موجب می‌شود تا بار خود را که شامل گربه ماهی بوده برای نجات جان خود به دریا تخلیه کنند و عمدی در کار نبوده و تنها برای نجات جان خود مجبور به تخلیه شدند.

مدیرکل شیلات هرمزگان با تاکید بر نظارت شدید شیلات بر صید ذخایر دریایی اضافه کرد: گربه ماهی‌های تخلیه شده با وجود امواج دریا به ساحل می‌رسند.

او با بیان اینکه گربه ماهی در ایران استفاده خوراکی ندارد، اما جنبه صادراتی دارند، گفت: گربه ماهی‌ها  پس از صید تحویل کارخانه‌های فرآوری شده و در عین حال از گربه ماهی در تولید پودر ماهی استفاده می‌شود.

دریایی افزود: استان هرمزگان رتبه اول صید را در کشور و آب‌های دور دارد. بیش از ۴۰ هزار صیاد در استان مشغول به کار صیادی هستند و این گونه صید‌ها نه تنها لطمه‌ای به ذخایر دریایی وارد نمی‌کند بلکه به دلیل بحث ارزآوری و درآمدزایی می‌تواند کمکی برای معیشت صیادان باشد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.