معاون درمان وزیر بهداشت در اراک خبر داد؛

واکسیناسیون عمومی کرونا از خرداد ماه با واکسن ایرانی

دکتر جان بابایی در اراک گفت: واکسیناسیون تعداد زیادی از مردم با واکسن کرونای ایرانی از خرداد شروع می‌شود.

جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بازدید از بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: خبر‌های خوش و تاثیر‌گذاری از تولید واکسن کرونای ایرانی داریم از این جهت که با این واکسن انشالله واکسیناسیون تعداد زیادی از مردم از اواخر بهار و اوایل خردادماه شروع می‌شود.

جان بابایی افزود: این واکسیناسیون می تواند امنیت ایجاد کند برای مردم، اما واکسن‌زدن میزان شدت بیماری و میزان ممکن مرگ و میر را کم می‌کند.

او اضافه کرد: واکسیناسیون به این معنی نیست که مردم رعایت نکنند، چون در هرحال انتقال بیماری اتفاق میافتد و بیماری تولید میشود و باید دستور العمل‌ها رعایت شود.

معاون درمان وزیر بهداشت بیان کرد: در حال حاضر واکسن‌های خارجی به تدریج از مبادی متعدد وارد می‌شود و بر اساس سندی که توزیع می‌شود فعلا تزریق کادر بهداشت و درمان و سالمندان سرای سالمندان شروع شده و سعی می‌کنیم که این افرادی که پر خطر هستند واکسینه شوند.

افزایش فزآینده بیماران کرونایی

او ادامه داد: بیماران کرونایی به صورت تقریباً فزآینده‌ای در حال افزایش هستند و کرونای انگلیسی که در دنیا نگرانی ایجاد کرده در کشورما هم پخش شده و تقریباً همه جا وجود دارد .

جان بابایی تصریح کرد: از یک هفته اخیر روند رو به افزایش داشتیم و البته استان مرکزی و شهر اراک هفته اول فروردین و اواخر سال ۹۹ شرایط کاملاً پایداری داشته و تعداد مریض‌ها در مجموع کمتر از ۷۰ بستری در کل استان مرکزی بود.

او اظهار کرد: در همین مدت کمتر از ۷ یا ۸ روز تعداد بستری‌ها تقریبا به مرز ۳ برابر رسیده و در عین حال مراجعات مریض‌های سرپایی کرونایی غیر از مطب‌ها به بیمارستان هم تقریبا بیش از سه برابر شده است.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: همچنین مثبت شدن تست‌ها هم افزایش یافته به طوری که تقریبا بیش از ۷۰ الی ۸۰ درصد مریض‌هایی بیمارستان‌ها بستری تست شان مثبت است و حدود بالای ۶۰ درصد بیماران سرپایی هم تست شان مثبت است که این آمار بالای سرپایی با تست مثبت نشان می‌دهد که میزان آلودگی بالاست.

او افزود: متاسفانه هنوز روند رو به افزایش است و اینکه قله این موج چه زمانی خواهد بود خیلی مهم است به دلیل اینکه واقعاً بستگی به تصمیمات و رعایت مردم دارد و اگر محدودیت‌ها را نداشته باشیم نمی‌توانیم بگوییم که این وضعیت چند روز یا چند هفته طول می‌کشد.

باید بر اساس میزان ظرفیت‌ها بیمار داشته باشیم

جان بابایی اضافه کرد: مانند همه جای دنیا تعداد تخت‌های بیمارستان‌های ما مشخص و محدود است و حتی در کشور‌هایی که خیلی بیشتر از ما تخت بیمارستانی دارند هم وقتی موج بیماری سنگین شود سرریز صورت می‌گیرد و بنابراین باید کاری بکنیم که ما بر اساس میزان ظرفیت‌ها بیمار داشته باشیم.

او تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی اراک کارنامه خیلی خوبی داشته و در بازدید از بخش‌ها همکاران خیلی مسلط در بخش‌های عادی و ویژه مدیریت می‌کنند.

با وجود خدمت رسانی‌ها تعداد تخت‌ها محدود است

معاون درمان وزیر بهداشت تاکید کرد: با اینکه بیش از یکسال از بیماری کرونا می‌گذرد، ولی همکاران ما همچنان با انرژی قبلی با توانمندی قبلی به مردم خدمت می‌دهند و این نکته مثبتی است، اما باید بدانیم که این یک محدودیت دارد و این محدودیت تعداد تخت است.

او بیان کرد: فعلا در استان مرکزی روند بیماری کرونا رو به افزایش است و مردم باید حتماً رعایت کنند و در خانه بمانند و اگر فردی مبتلا است بقیه افراد خانواده و محیط شهری را مبتلا نکند تا این بیماری را کنترل کنیم و انشالله شاهد هر چه زودتر روند رو به کاهش باشیم و امیدواریم منع رفت و آمد‌ها در این قضیه تاثیرگذار باشد.

جان بابایی گفت: بیمارستان فعلی ولیعصر اراک فرسوده و قدیمی است و برای بیمارستان جدید ولیعصر منابع مالی در نظر گرفته شده و انشالله با کمک وزارت بهداشت و دولت  روند رو به تکمیل این بیمارستان امسال تسریع شود و زودتربه بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
خرداد دیره ما یکماه امتحان نهایی داریم اردیبهشت بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
خدا کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
یا خداااااا
خودت کمک کن
واقعاً ترسناکه