از گواهی کیفیت تا نونواری صنایع دستی البرز

مدیر‌‌کل میر‌اث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز گفت: ۴۵ کار‌گاه‌ صنایع‌دستی در البرز موفق به دریافت گواهی کیفیت شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،فریدون محمدی، مدیر‌‌کل میر‌اث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز گفت: ارز‌یابی کمی و کیفی محصولات صنایع‌دستی از طرف اداره‌کل آموزش و حمایت از تولید صنایع‌دستی کشور با هدف افزایش کیفیت استانداردهای کار‌گاهی، تولید، ساماندهی و درجه‌بندی واحد‌های تولیدی انجام می‌شود.

مدیر‌‌کل میر‌اث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز افزود: معیارهایی از قبیل کیفیت محصولات تولیدی، استانداردهای کار‌گاهی، اصالت طرح و نقش، استفاده از مواد اولیه طبیعی، بسته‌بندی، میز‌ان فروش، بهداشت و ایمنی کار‌‌گاه مورد سنجش قرار گرفت.

فرید گفت: براساس ارز‌یابی‌ها‌ی انجام شده و تأیید نهایی کار‌شناسان مربوطه، 45 کار‌‌گاه صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف از قبیل سفال، سرامیک، منبت، زیور‌آلات سنتی موفق به دریافت گواهی کیفیت محصولات صنایع‌دستی شدند.

او با اشاره به در اولویت قرار گرفتن مراکز‌ فوق در صدر برنامه‌های حمایتی معاونت صنایع‌دستی کشور از جمله ارائه تسهیلات مورد نیاز افزود: تولید انبوه، قیمت مناسب، کیفیت و سفارش‌پذیر‌ی بالا از جمله ضروریات یک کارگاه صنایع‌دستی بر‌ا‌ی در‌یافت گواهی کیفیت است.

مدیر‌‌کل میر‌اث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرزگفت: با توجه به آغاز سال جدید ارتقا‌ی سطح کیفی کارگاه‌ها و محصولات تولید‌ی صنایع‌دستی با هدف پیشرفت و شکوفایی اقتصاد‌ی هنر‌مند‌ان و صنعتگر‌ان استان از جمله اقدامات پیش‌ رو‌ی این اداره‌کل به عنوان نهاد متولی قرار دارد.

انتهای پیام/ر  .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.