افزایش چشمگیر آمار جرایم در شهر‌های آمریکا در بحبوحه کرونا

در حالی که همه گیری کرونا آمریکا را فرا گرفته، موارد ارتکاب به قتل در شهر‌های مهم این کشور ۳۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد، میلیون‌ها نفر سال گذشته به نابرابری نژادی و بی رحمی پلیس اعتراض کردند. اقتصاد آمریکا زیر فشار همه گیری کرونا سقوط کرده و افزایش جرایم در سه ماهه سوم امسال نیز ادامه داشته است.

بر اساس این گزارش، ۶۳ حوزه از ۶۶ حوزه بزرگ فعالیت پلیس شاهد دست کم افزایش یک دسته از جرائم خشن در سال ۲۰۲۰، شامل تجاوز، قتل و سرقت بوده است.

«لورا کوپر» مدیر اجرایی اتحادیه روسای پلیس شهر‌های بزرگ آمریکا گفت در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ تعدادی از شهر‌های مهم اعلام کردند هنوز با میزان بالایی از جرایم خشن روبرو هستند.

شمار موارد قتل در شیکاگو در سه ماهه نخست سال کنونی نسبت به سال قبل، ۳۳ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که تعداد حوادث تیراندازی نسبت به سال قبل حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است.

اطلاعات پلیس نیویورک نشان می‌دهد آمار قتل تا ۲۸ مارس حدود ۱۴ درصد بیشتر شده است و آمار موارد تیراندازی هم حدود ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در لس آنجلس قتل حدود ۳۶ درصد بیشتر شده و تا ۳۰ مارس از ۶۷ قتل به ۹۱ مورد رسیده است.

آمار قتل در این سه شهر در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل از آن افزایش یافته است. این افزایش موارد قتل در حالی بوده است که شهر‌های شیکاگو، هیوستن و ممفیس سال گذشته شاهد بیشترین موارد قتل بودند. آمار قتل در این شهر‌ها نسبت به سال ۲۰۱۹ یکصد مورد افزایش یا بیشتر را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار