معاون وزیر نیرو گفت: با ایجاد سدهای گردشگری، ۱۳۰ هزار میلیارد تومان در این حوزه سرمایه‌گذاری خواهد شد.

قاسم تقی زاده خامسی معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اطلاعات سازمان جهانی گردشگری سالیانه معادل یک و نیم میلیارد سفر ثبت شده است که رشد شتابان گردشگری در دنیا را نشان می‌دهد.

او ادامه داد: منابع آبی یکی از جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شوند و تنوع سازه‌های ایجاد شده به منظور مدیریت و بهره برداری مطلوب از آب در ایران از جمله سد‌ها، آب بندان‌ها و قنات‌ها فرصت ارزشمندی به منظور توسعه و تقویت گردشگری با محور منابع آب و تقویت جوامع محلی در کشور محسوب می‌شود.


بیشتر بخوانید


معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو تصریح کرد: همچنین به دستور رئیس جمهور مبنی بر ایجاد ظرفیت لازم به منظور استفاده همگانی از پتانسیل تفریحی و گردشگری تاسیسات تامین و انتقال آب، تفاهم نامه همکاری مشترک میان وزارت نیرو و میراث فرهنگی منعقد شد.

خامسی بیان کرد: در حال حاضر سند راهبردی توسعه گردشگری ماده ۱۰۰ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی و تفاهم نامه همکاری وزارت نیرو و میراث فرهنگی بستر قانونی لازم به منظور توسعه گردشگری آب و حفاظت در راستای و بهره برداری بهینه از منابع و تاسیسات آبی را فراهم کرده است.

او افزود: در راستای اجرای این تکلیف قانونی معرفی ظرفیت‌های گردشگری در حریم منابع و تاسیسات آبی در کشور از طریق انجام فراخوان و سرمایه گذار در قالب معرفی ۱۱۰ ظرفیت شناسایی شده توسط کمیته‌های استانی گردشگری صورت گرفته است.

معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو اضافه کرد: برنامه استان‌ها به کمیته‌های گردشگری ابلاغ شده تا سد‌هایی را که می‌توان از آن‌ها در این راستا استفاده کرد، معرفی کنند که ۱۱۰ سد معرفی و پس از انتشار فراخوان برای ۵۷ سد، ۳۰ سد انتخاب شد که در همین دولت به مرحله قرارداد می‌رسد.

خامسی گفت: ۱۳۰ هزار میلیارد تومان در این زمینه سرمایه‌گذاری شده و ۳ هزار نفر به طور مستقیم صاحب شغل خواهند شد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا همچنین با اشاره به بهره‌برداری از سامانه سامی برای استعلام از حریم، بستر و مکان‌یابی رودخانه‌ها گفت: در زمان حاضر این سامانه به صورت صد درصد در استان‌ها فعال بوده و مردم می‌توانند استعلام‌های خود را از طریق این سامانه انجام دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار