هشدار جدی کرونایی به مردم شازند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شازند میزان افزایش تعداد مبتلایان به کرونا را خطرناک دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، دکتر مرتضی واعظ رئیس شبکه بهداشت و درمان شازند گفت: از رهگیری و شناسایی ۵ بیمار در روز به بیماریابی روزانه ۸۵ مورد رسیده ایم که برای شهرستانی با وسعت، حجم و جمعیت شازند بسیار خطرناک و یک هشدار جدی است.

واعظ افزود: تعداد مبتلایان در شهرستان شازند به دلیل مهمان پذیر بودن به خصوص از استان‌های جنوبی کشور، روز به روز در حال افزایش است.

او اضافه کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون بیش از ۴ هزارو۹۰۰ تست سریع و ۲ هزارو ۵۰۰ تست pcr انجام شده که از این تعداد تنها در دو هفته‌ی اخیر ۱۸۰ مورد مثبت از طربق تست pcr شناسایی شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شازند از مردم خواست شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده شهر‌ها از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا شهرستان شازند در وضعیت نارنجی قرار دارد.

بعد از تعطیلات نوروزی ۵ شهرستان استان مرکزی در وضعیت قرمز کرونایی و بقیه شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی قرار گرفتند و شهرستان با رنگ آبی در این استان وجود ندارد.

بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده شهر‌ها از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا شهرستان‌های اراک، خمین، دلیجان، زرندیه و ساوه در وضعیت قرمز کرونایی و شهرستان‌های آشتیان، تفرش، خنداب، شازند، فراهان، کمیجان و محلات هم در ضعیت نارنجی قرار گرفته اند.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه ۹۸ وارد کشور و اولین موارد در استان قم مشاهده شد و روز اول اسفند ماه ۹۸ اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد؛ استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که شیوع ابتلا به کرونا ویروس داشت، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.