تپه آغجه‌ریش چاراویماق مرمت می‌شود

 معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی از مرمت تپه تاریخی آغجه‌ریش شهرستان چاراویماق خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، قوچی معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی در دیدار با فرماندار چاراویماق با اشاره به آغاز همکاری میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی با بنیاد علوی در راستای پیشبرد و توسعه ظرفیت‌های گردشگری  شهرستان چاراویماق گفت: در این راستا و برای تسهیل روند حفاظت و مرمت  تپه تاریخی آغجه‌ریش و همچنین تقویت زیرساخت‌های گردشگری شهرستان با تمرکز بر آبگرم منشگه همکاری مشترک مابین این اداره‌کل و بنیاد علوی ادامه خواهد یافت.

او از افزایش اعتبارات حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری شهرستان چاراویماق طی امسال خبر داد و  گفت: این اعتبارات برای پیشبرد اهداف حفاظتی و مرمتی اماکن و ابنیه‌های تاریخی و میراثی شهرستان هزینه خواهد شد.

قوچی افزود: شهرستان چاراویماق از جمله شهرستان‌های برخوردار آذربایجان شرقی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری است که توسعه ظرفیت‌های آن در دستور کار این اداره‌ کل قرار دارد.

او گفت: با توجه به اینکه یکی از مهمترین ارکان پیشبرد اهداف و پروژه‌های حفاظتی و مرمتی تامین اعتبار لازم است، لذا با موافقت فرمانداری چاراویماق، اعتبارات حوزه میراث‌فرهنگی این شهرستان از محل تملک و دارایی افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار