کمبود منابع آبی و تابستانی سخت در انتظار هرمزگانی‌ها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان بر لزوم فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در تابستان امسال به دلیل کاهش بارندگی و پایین آمدن میزان آب‌های سطحی و زیر زمینی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، امین قصمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت:به دلیل کاهش بارندگی در فصل زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ بسیاری از سد‌ها و چاه‌های تامین آب شرب در مناطق مختلف استان کم آب و خشک شده اند.

قصمی افزود: تابستان امسال در برخی از روستا‌ها هیچ گونه منبع تامین آب نخواهیم داشت و باید این موضوع را با مردم در میان بگذاریم و از آن‌ها کمک بخواهیم که بیشتر از گذشته در مدیریت مصرف آب تلاش کنند.


بیشتر بخوانید


او گفت: برای گذر از تنش آبی، جلسات متعدد مدیریت بحران برگزار شده و برنامه ریزی‌های لازم برای کاهش تاثیرگذاری کم آبی بر زندگی مردم به ویژه آبرسانی سیار صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته طی سال‌های گذشته و استفاده از ظرفیت شیرین سازی آب دریا، شهر‌های بندرعباس و بندرخمیر در تابستان پیش رو با مشکلات کمتری در زمینه تامین آب مواجه خواهند شد.

او بر لزوم فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در تابستان امسال به دلیل کاهش بارندگی و پایین آمدن میزان آب‌های سطحی و زیر زمینی تاکید کرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.