جدیدترین روتر WiFi ۶ با سرعت ۴.۸ گیگابیت بر ثانیه ساخته شد

شرکت تی پی لینک با معرفی روتر قدرتمند و ارزان قیمت AX۵۴۰۰ قصد کنار زدن رقبای خود را دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، برای تهیه یک روتر سریع WiFi ۶ مجبور نیستید هزینه زیادی صرف کنید، چون شرکت تی پی لینک (TP-Link) دستگاه AX۵۴۰۰ (معروف به aka Archer AX۷۳) را معرفی کرده است.

روتر WiFi ۶ به ما نوید دسترسی سریع را می‌دهد و در عین حال با قیمت پایینی عرضه خواهد شد. این دستگاه با دو باند و شش آنتن با فناوری جدید (مثل HT۱۶۰ and ۱۰۲۴-QAM) تولید شده است و در کل ۵.۴ گیگابیت بر ثانیه پهنای باند و ۴.۸ گیگابیت بر ثانیه را با WiFi ۶ ارائه می‌دهد.

روتر AX۵۴۰۰ تی پی لینک بسیار سریع است

این شرکت ادعا می‌کند که سرعت اینترنت نسبت به قبل ۲۵ درصد افزایش یافته است، اما مشخص نیست ۲۵ درصد نسبت به کدام دستگاه این شرکت سریعتر است و اینکه شش کانال همزمان فعال است یا در حد نیاز کار می‌کند.

جدیدترین روتر WiFi ۶ با سرعت ۴.۸ گیگابیت بر ثانیه

مانند برخی دیگر از روتر‌های این شرکت، می‌توان انتظار داشت که دستگاه OneMesh از شبکه‌های mesh و درگاه USB ۳.۰ برای به اشتراک گذاری رسانه‌ها و ذخیره سازی شبکه محلی پشتیبانی کند. چهار پورت LAN گیگابیتی هم به شما کمک می‌کند تا اتصالات سیمی شما تغذیه شود.

روتر AX۵۴۰۰ تی پی لینک هم اکنون از طریق آمازون با قیمت ۲۰۰ دلار در دسترس است. این روتر ارزان‌ترین دستگاه WiFi ۶ نیست (دامنه قیمت مودم‌های TP-Link از ۹۰ دلار شروع می‌شود)، اما بدون شک تعادل بهتری در سرعت بین مدل‌های متوسط AX۳۰۰۰ و AX۶۰۰۰ برقرار می‌کند. مگر اینکه به هشت جریان و عملکرد سریعتر ۲.۴ گیگاهرتزی AX۶۰۰۰ نیاز داشته باشید.

چند روز قبل هم شرکت شیائومی از محصولات جدید خود برای عرضه به بازار، رونمایی کرد. در یک کنفرانس آنلاین، این شرکت روتر  جدید Mi AX9000 Gaming را معرفی کرد که دارای استانداردهای WiFi 6 است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین
۱۰:۲۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
200 دلار به نظر قیمت خوبی میاد ولی
به پول ما زیاده
آخرین اخبار