متمایز بودن افتتاح مدرسه نسبت به سایر افتتاحیه ها

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر محصول مدرسه که همان پرورش انسان است، افتتاح مدرسه را ارزشمندترین اقدامات معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در میان همه اقدامات خیرانه‌ای که صورت می‌گیرد افتتاح مدرسه مهمتر است گفت: باید دید محصول پروژه افتتاحی چیست و پذیرفت که پرورش انسان که محصول مدرسه است اهمیت والایی دارد زیرا انسان اشرف مخلوقات بوده و موجودی است که همه هستی برای او خلق شده و در تسخیر او است.

او افزود: به همین دلیل پیامبر اکرم (ص) نیز خود را در راه هدایت انسان ها، بسیار به مشقت می‌انداختند، مدرسه نیز جایگاه تربیت انسان است و بنابراین جز رفیع‌ترین بنیان‌ها است.

حاجی میرزایی ادامه داد: هر چیزی را می‌توان وزن کرد، اما تحول انسان‌ها قابل قیاس نیست.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه استان یزد در مقایسه با سایر استان ها، در امر آموزش و ایجاد فضا‌های مناسب، وضعیت مطلوبی دارد گفت: این امر نشانگر فهم و آگاهی مردمان شهر دارالعباده یزد و انگیزه‌های بالایی است که در این زمینه وجود دارد.

حاجی میرزایی اظهار کرد: کار خیّری دو وجه دارد، یک اثر مهم آن بر جامعه است که بسیار‌ حائز اهمیت بوده و وجه دیگر، اثری است که بر خود فرد انفاق کننده دارد، طبق آیات قرآن شخصیت انسان کامل نیست تا زمانی که انفاق کند، زیرا انفاق تربیت کننده بوده و قبل از تربیت دیگری، خود انفاق کننده را تربیت می‌کند.

او افزود: مدرسه سازی ما تحت تاثیر عواملی مانند تحرک جمعیت دچار مشکلاتی شده، به خصوص در مورد استان یزد که با وجود پنج درصد رشد جمعیت، اهمیت مدرسه سازی پررنگ‌تر است.

او در پایان با اشاره به تحرک جمعیت و تراکم بالای جمعیت در برخی شهر‌ها بیان داشت: شهر‌های متراکم نیز نیازمند مدرسه بوده و با مدرسه سازی می‌توان عدم تعادل‌ها در جامعه را جبران کرد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار