بسته اخبار حوادث ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۰؛

شرور مسلح در ایرانشهر به دام افتاد /درگیری تکاوران پلیس با قاچاقچیان مواد مخدر در منطقه کورین

مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری شرور مسلح در ایرانشهر

فرد شروری که با تیراندازی به سمت منزل شهروندی در شهرستان ایرانشهر باعث رعب و وحشت عمومی شده بود، در اقدام ضربتی پلیس استان شناسایی و دستگیر شد.

سردار"احمد طاهری بیان داشت: هفتم فروردین ماه سال جاری در پی اعلام یک مورد تیراندازی در یکی از محلات شهرستان ایرانشهر، بررسی موضوع به صورت ویژه دستورکار پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: با حضور مأموران در صحنه و در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، سرنشین یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ از خودرو پیاده و با سلاح کلاش به سمت درب منزلی تیراندازی و از محل متواری شده است.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به منظور دستگیری عاملان این اقدام تحقیقات تخصصی پلیس آغاز و با تلاش صورت گرفته هویت متهم مشخص و عامل آن طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه در یکی از خیابان‌های شهرستان ایرانشهر دستگیر شد.

سردار طاهری در ادامه افزود: متهم ۳۰ ساله پس از انتقال به پلیس با علت و انگیزه قبلی به بزه انتسابی خود اعتراف کرد که در این خصوص علاوه بر تلاش پلیس برای کشف سلاح بکار رفته در تیراندازی، پرونده قضایی تشکیل و متهم تحویل مراجع قضایی شد.

این مقام ارشد انتظامی بر عزم جدی پلیس استان سیستان و بلوچستان در برخورد قاطع ماموران انتظامی با هر گونه جرم خشن تأکید و از خانواده‌ها و بخصوص سران طوایف خواست تا جوانان را از عواقب سخت نگهداری، حمل و جابجایی انواع سلاح گرم و سرد آگاه سازند.

کشف کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در بازرسی از خودروی لندکروز

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان ازکشف کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در بازرسی از یک دستگاه خودرو لندکروز خبر داد.

سرهنگ "حسین علیزاده مقدم  بیان داشت: ماموران یگان تکاوری ۱۰۴ استان سیستان و بلوچستان در حین گشت زنی در محور "راسک" به یک دستگاه خودروی تویوتا لندکروز حامل کالا مشکوک و آن را ماوقف کردند.

او  افزود: در این رابطه و در بازرسی از خودروی متوقف شده مقادیر زیادی کالای قاچاق شامل پوشاک، لوازم یدکی موتورسیکلت، قفل و لولا، مواد آرایشی و دارویی و ... قاچاق و فاقد مجوز گمرکی لازم کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان بیان داشت: ارزش ریالی اموال مکشوفه قاچاق برابر نظریه کارشناسان اداره گمرک ۲ میلیارد ریال برآورد شده است که در این راستا یک متخلف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ علیزاده مقدم خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت در کشور است و بر اساس وظایف ذاتی رزمندگان یگان‌های تکاوری استان با پدیده قاچاق برخورد قانونی خواهند

دستگیری عامل انتشار کلیپ با محتوای غیر واقعی مبنی بر هجوم مردم به یک مرغداری در نیکشهر

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از شناسایی و دستگیری عامل انتشار کلیپ با محتوای غیر واقعی حمله شهروندان به یک مرغداری در فضای مجازی خبر داد و گفت: متهم توسط پلیس فتا شهرستان نیکشهر دستگیر شد.

 سرهنگ "حسن کیخا"با اشاره به انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر اینکه در پی افزایش قیمت مرغ و کمبود آن تعدادی از شهروندان در شهرستان نیکشهر به یک مرغداری هجوم برده، بیان داشت: با اقدامات فنی صورت گرفته و هماهنگی قضائی با دادستان شهرستان نیکشهر موضوع شناسایی و دستگیری عامل انتشار کلیپ در دستور کار پلیس فتا قرار گرفته که فرد مورد نظر یوم جاری دستگیر و به اتهام تشویش اذهان عمومی به مرجع قضایی معرفی شد.

او افزود: یکی از اولویت‌های پلیس، ارتقاء امنیت روانی جامعه است لذا افرادی که به هر ترتیب بخواهند این امنیت را به مخاطره بیندازند، قطعا با برخورد جدی پلیس مواجه خواهند شد و تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در پایان به گفته‌ها و اظهارات صاحب مرغداری در کلیپ منتشر شده در فضای مجازی اشاره نمود و عنوان داشت: ماجرای شلوغی اصلا ارتباطی به سرقت مرغ نداشته و افراد با با پرداخت وجه اقدام به خریداری مرغ از محل ذکر شده نموده اند.

جمع آوری ۱۷ خرده فروش و معتاد متجاهر در "چابهار"

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان چابهار از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و جمع آوری ۱۷ نفراز خرده فروشان و معتادین متجاهر در این شهرستان خبر داد.

 سرهنگ"علی قریب زاده بیان داشت: روز گذشته در راستای برخورد با هنجارشکنان جامعه، پیشگیری از سرقت و کاهش جرائم، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و جمع آوری معتادین متجاهر با اقتدار کامل توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر و پاسگاه کچو شهرستان چابهار در سطح این شهرستان اجرا شد.

او افزود: در اجرای این طرح با هماهنگی مقام قضایی با ورود به محل‌های پاتوق افراد معتاد متجاهر و کارتن خواب که باعث سلب آسایش عموم شهروندان شده بودند، ۱۷ نفر از خرده فروشان و معتادین متجاهر و کارتن خواب از سطح حوزه استحفاظی جمع آوری شدند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان چابهار با اشاره به معرفی فروشندگان مواد مخدر به مراجع قضایی و همچنین معتادان به مراکز درمانی، خاطر نشان کرد: شهروندان هرگونه خبر در رابطه با وجود معتادان یا اطلاع از حمل و توزیع مواد مخدر در سطح شهر و معابر را با شماره ۱۱۰ در میان بگذارند.

دستگیری سارق منزل با ۴ فقره سرقت در نیکشهر

با تلاش و هوشیاری ماموران انتظامی شهرستان نیکشهر سارق منزل حین سرقت دستگیر و ۴ فقره سرقت کشف شد.

سرهنگ "محمود رضا صادقی بیان داشت: طی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره سرقت منزل در یکی از محلات شهر نیکشهر، بررسی و پیگیری موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

او  افزود: بلافاصله تیم گشتی کلانتری ۱۱ امام خمینی (ره) به محل مورد نظر اعزام و فردی را بالای دیوار حیاط منزلی در حال سرقت مشاهده کردند.

سرهنگ صادقی بیان داشت: سارق به محض دیدن ماموران قصد فرار از محل را داشت که با هوشیاری و سرعت عمل ماموران در یک اقدام ضربتی دستگیر و به کلانتری انتقال داده شد.

صادقی گفت: متهم پس از انتقال به کلانتری در بازجویی‌های صورت گرفته به ۴ فقره سرقت منزل با همدستی ۲ نفر دیگر در سطح شهرستان اعتراف کرد.

این مقام انتظامی یادآور شد: از متهم تعدادی اقلام سرقتی شامل، ۲۰ عدد نرده راه پله، ۵ عدد چارچوب درب آهنی، یک عدد بشکه،۳۰عدد لوازم لوله کشی و ۱۰۰متر سیم برق کشف که تحویل صاحب اموال شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سایر همدستان این سارق همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار