آخرین تلاش های اپل برای احیای پروژه Apple Car

گزارش‌ها حاکی از این است که تیم کوک در زمینه توسعه فناوری وسایل نقلیه خودران جدی است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نظر می‌رسد پروژه Apple Car هنوز کامل از بین نرفته است، چون در بیانیه جدید، تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل می‌گوید که هنوز پیشرفت‌هایی در حال رخ دادن است.

او در این بیانیه اعلام کرد: "از نظر من خودروی خودران خود یک فناوری اصلی است. اگر یک قدم به عقب بردارید متوجه خواهید شد که ماشین از بسیاری جهات، یک ربات است. پس یک ماشین خودران یک ربات است و کاربرد‌های زیادی هم خواهد داشت."

بر اساس گفته‌های قبلی، به نظر می‌رسد شرکت اپل بیش از آن که به دنبال مهندسی یک وسیله نقلیه کامل باشد، بیشتر به دنبال توسعه فناوری خودران‌ها است.

در اوایل سال جدید میلادی، اطلاعاتی در مورد اپل منتشر شد که نشان می‌داد این شرکت در حال کار روی پروژه خودروی خودران است. گزارش‌های اولیه حاکی از آن بود که غول فناوری آمریکایی و هیوندای در حال نزدیک شدن به توافق هستند، اما مذاکرات به نتیجه نرسید. البته گفته می‌شود این مسئله باعث نگرانی مدیران اجرایی این خودروساز کره جنوبی شده است که هیوندای به جای یک شریک واقعی، فقط به عنوان یک منبع تامین کننده برای اپل مورد استفاده قرار گیرد.

 پروژه Apple Car

اندکی پس از این معامله ناموفق، بازار شایعات پیرامون همکاری اپل و نیسان در این پروژه داغ شد. البته باز هم مشکلی وجود داشت، چون شرکت اپل از این خودروساز می‌خواست بدون مارک نیسان، خودرو بسازد.

اشوانی گوپتا، مدیر عامل نیسان در مصاحبه‌ای گفت: "ما می‌توانیم با اپل یک مشارکت داشته باشیم، اما این بخاطر سازگاری خدمات آن‌ها با محصول ما است و نه بالعکس. ما رضایت مشتری خود را داریم که با کیفیت اتومبیل به دست می‌آید و به هیچ وجه قصد نداریم نحوه ساخت اتومبیل را تغییر دهیم."

شرکت اپل دست بردار پروژه Apple Car نیست

گفته می‌شود هنوز یک تیم کوچک در اپل مشغول کار بر روی این ماشین هستند و چندین مهندس سابق تسلا هم در میان افرادی هستند که این کار را برعهده دارند. هدف آن‌ها هم داشتن یک وسیله نقلیه کاملاً کاربردی است که ظرف پنج تا هفت سال آینده آماده فروش باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار