مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس:

آب مهمترین مانع در ایجاد یا توسعه شهرک‌های صنعتی است

فتوحی، مهمترین مشکل و مانع تولید را در ایجاد یا توسعه شهرک‌های صنعتی، موضوع تامین آب دانست و گفت: با توجه به محدودیت منابع آب در استان و وجود دشت‌های بحرانی و ممنوعه، با چالش‌های جدی در این باره روبرو هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احد فتوحی گفت: اعلام شعار‌های سالانه از سوی رهبر معظم انقلاب طی این سال‌ها که با محوریت مسائل اقتصادی و توجه به ظرفیت‌های داخلی و نیز اقتصاد مقاومتی بوده کارکرد‌های گسترده‌ای داشته و توانسته ضمن تعیین مهمترین اولویت جامعه، تا حد بسیار زیادی توجه مردم و مسئولان را بر ضرورت پرداختن به موضوع اقتصاد سوق داده و مسیر رشد اقتصادی کشور را تسهیل و تسریع کند.

او ادامه داد: امسال که با تدبیر «معظم له» با عنوان تولید، پشتیبانی و مانع زدایی نامگذاری شده نیازمند اقدامات جدی و عملیاتی از سوی مسئولان دست اندر کار تولید و سایر دستگاه‌های مرتبط هستیم تا ضمن حفظ ظرفیت‌های موجود در کشور، زمینه توسعه تولیدات و ایجاد ظرفیت‌های جدید نیز فراهم شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس عنوان کرد: امسال در مجموعه این شرکت بعنوان متولی ایجاد، توسعه و تکمیل زیرساخت‌های استقرار واحد‌های تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط در قالب شهرک‌ها و نواحی صنعتی و نیز ارائه خدمات حمایتی به صنایع کوچک، راهبرد اصلی، رفع موانع و حمایت و پشتیبانی از استقرار واحد‌های تولیدی است.

فتوحی اظهارکرد: بدون شک موضوع حمایت از تولید و مانع زدایی، برعهده همه دستگاه‌ها است و همه باید در راستای حمایت از تولید تلاش کنیم.

او اظهار کرد: در موضوع شهرک‌های صنعتی هم باید حمایت از ایجاد، توسعه و تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌ها نظیر آب، برق، گاز، مخابرات و... و هم حمایت از واحد‌های فعال در حوزه‌های بانکی و تسهیلات، بیمه، تامین اجتماعی، تسهیل در تامین مواد اولیه، کمک به صادرات و... انجام شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تاکید کرد: در موضوع تامین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی بر اساس قانون دستگاه‌های خدمات رسان باید خدمات را تا ورودی شهرک‌های صنعتی تامین کنند.

فتوحی اضافه کرد: اگرچه با حمایت‌های استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی متناسب با وضع اعتبارات اقدامات مناسبی انجام شده، اما کافی نیست و هنوز در برخی شهرک‌های صنعتی نیازمند انجام تکالیف قانونی تعدادی از دستگاه‌های اجرایی برای تامین زیرساخت‌ها هستیم و در واقع هنوز با کمبود‌هایی مواجه هستیم، اگرچه وضعیت محدودیت اعتبارات دستگاه‌ها نیز باید در نظر گرفته شود.

او با ابراز امیدواری از اینکه امسال با کمک دستگاه‌های اجرایی گام موثری در زمینه تامین زیرساخت‌ها برداشته شود، گفت: تحقق اهداف شعار امسال با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نیازمند اقدامات جدی و عملیاتی از سوی مسئولان دست اندر کار تولید و سایر دستگاه‌های مرتبط است تا ضمن حفظ ظرفیت‌های موجود در کشور، زمینه توسعه تولیدات و ایجاد ظرفیت‌های جدید نیز فراهم شود.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، بر اساس سند راهبری توسعه شهرک‌های صنعتی استان، اقداماتی امسال برای توسعه و تکمیل زیر ساخت‌ها در ۶۱ شهرک صنعتی از طریق اجرای حداقل ۱۵۰طرح عمرانی و نیز بهره برداری از ۳شهرک صنعتی جدید انجام خواهد شد.

فتوحی مهمترین مشکل و مانع تولید را در ایجاد یا توسعه شهرک‌های صنعتی، موضوع تامین آب دانست و گفت: با توجه به محدودیت منابع آب در استان و وجود دشت‌های بحرانی و ممنوعه، با چالش‌های جدی در این باره روبرو هستیم.

او اضافه کرد: اقدامات خوبی با همراهی و پیگیری ویژه استاندار فارس برای تامین آب، بویژه در شهرک صنعتی بزرگ شیراز بعنوان قطب اصلی استقرار واحد‌های صنعتی در استان انجام شده و بر اساس توافق با آبفا برای خرید انشعاب آب شرب و همراهی و حمایت مدیرعامل آبفای فارس، به میزان ۲۰لیتر برثانیه مبلغ اولیه پیش پرداخت نیز انجام شده است و علاوه بر آن مذاکراتی برای خرید پساپ تصفیه شده از تصفیه خانه بزرگ شیراز برای مصارف صنایعی که نیاز به آب غیر شرب دارند نیز انجام شده که با تحقق این موضوع در سال جاری شاهد تامین بخش زیادی از آب شهرک صنعتی خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: امیدواریم امسال دستگاه‌های اجرایی در بخش رفع موانع تولید با توان بیشتر و مضاعفی به یاری بخش صنعت بیایند تا شاهد توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار باشیم.

بهره‌برداری از یکهزار واحد تولیدی در سال ۱۴۰۰

فتوحی همچنین از برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری ۱۰۰۰طرح تولیدی، صنعتی، صنفی و کارگاهی در شهرک‌های صنعتی فارس در سال ۱۴۰۰ خبر و افزود: امیدواریم با حمایت از این واحد‌ها بویژه در بخش اعطای تسهیلات توسط بانک‌ها، این واحد‌ها وارد مدار تولید شوند.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.