نمایندگان ترکیه‌ای:

آنکارا از خرید محموله دوم اس ۴۰۰ عقب‌نشینی نمی‌کند

نمایندگان پارلمان ترکیه اعلام کردند تحریم‌های آمریکا باعث نمی‌شود آنکارا از خرید محموله دوم سامانه روسی اس-۴۰۰ صرف نظر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، در پارلمان ترکیه موضوع خرید محموله دوم از اس ۴۰۰ مورد بحث قرار گرفت. در این جلسه نمایندگان اعلام کردند محدودیت‌ها‌ی اعمال شده آمریکا، مانع این نمی‌شود که ترکیه خرید اس ۴۰۰ را از روسیه متوقف کند.

آمریکا پیش از این چهار مقام صنعت دفاع ترکیه را نیز در لیست سیاه قرار داد. بر این اساس، ورود آن‌ها به آمریکا ممنوع شده است و دارایی‌هایشان در خاک این کشور مسدود خواهد شد.

همانطور که احمد برات چونکار، نماینده مجلس ترکیه و رئیس هیئت اعزامی کشور در مجمع پارلمانی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، گفت موضوع خرید سامانه ضدموشکی همچنان حساس است، با این حال، آنکارا به موقع شرکای ناتو را در مورد قصد خود برای خرید اس ۴۰۰ اگاه می‌کند و تصمیم خود را رها نخواهد کرد.

اوزتورک ییلماز، معاون پارلمان ترکیه، هم گفت: محدودیت‌های کنونی آمریکا تأثیر کمتری در تصمیم ترکیه خواهد داشت و هیچ تغییری در برنامه‌های خرید محموله دوم S-۴۰۰ ایجاد نخواهد کرد.

این نماینده مجلس ترکیه گفت: «وزارت امور خارجه آمریکا می‌خواهد آنکارا را بترساند تا نشان دهد اگر ترکیه موضع خود را در مورد همکاری با روسیه تغییر ندهد، باید انتظار واکنش سخت‌تر داشته باشد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار