در سال ۹۹

اتصال بیش از ١٠هزار خانوار روستایی به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی از اتصال بیش از هزار و ۱۰۰ خانوار روستایی به شبکه ملی اطلاعات در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، بهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با اشاره به احداث یا ارتقاء ۶۱ سایت ارتباطی در پارسال گفت: برای توسعه شبکه ملی اطلاعات در سطح روستا‌ها طی سال گذشته ۱۳ سایت و ۲۵ میکرو سایت جدید نسل چهار احداث و ۲۵ سایت همراه روستایی نیز به نسل چهار ارتقا پیدا کردند.

او افزود: با اجرای این سایت ها، ۱۰ هزار و ۱۰۰ خانوار در ۱۰۱ روستای استان از سرویس اینترنت پرسرعت همراه و خدمات شبکه ملی اطلاعات بهر‌مند شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی توسعه شبکه همراه روستایی را از دیگر برنامه‌های این اداره کل در سال گذشته اعلام کرد و افزود: با احداث و راه اندازی ۲۱ سایت، پوشش همراه در سطح ۲۹ روستای استان برقرار و ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار روستایی از سرویس تلفن همراه بهره‌مند شدند.

بهی تصریح کرد: برای توسعه شبکه پهن باند و ارتقاء کیفیت ارتباطات روستایی نیز طرح توسعه شبکه فیبر نوری روستایی طی سال گذشته به میزان ۱۷۰ کیلومتر در سطح استان اجرا شد که با اجرای آن ۹ مرکز تلفن ثابت و ۲۱ سایت همراه روستایی به شبکه پهن باند پایدار و مطمئن متصل شدند.

او با اشاره تامین اعتبار پروژه‌های ارتباطی روستایی از محل منابع دولتی اظهار کرد: برای اجرای پروژه‌های توسعه ارتباطات روستایی استان در سال گذشته اعتباری بالغ بر ٩٠ میلیارد تومان از محل منابع طرح توسعه ارتباطات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هزینه شده است.

رئیس کارگروه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی، در خصوص تاسیس دفاتر جدید در سطح استان گفت: برای تسهیل دسترسی هم استانی‌ها به خدمات دستگاه‌های اجرایی و کاهش مراجعات به ادارت، سال گذشته مجوز فعالیت ۱۷ دفتر پیشخوان شهری و ۱۲ دفتر ICT روستایی صادر شد.

او افزود: از ۱۷ دفتر پیشخوان شهری، ۸ دفتر در بیرجند، ۳ دفتر در قائن، ۳ دفتر در فردوس، ۱ دفتر در بشرویه، ۱ دفتر در اسدیه و ۱ دفتر در طبس و از ۱۲ دفتر ICT روستایی ۵ دفتر در روستا‌های شهرستان بیرجند و ۷ دفتر در روستا‌های شهرستان قائنات برای ارائه خدمت، تاسیس شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.