جمعیت بوشهر ۱۵ هزار نفر بیشتر شد

مدیرکل ثبت احوال بوشهر گفت: پارسال با تولد ۱۵ هزار و ۷۹ نوزاد، جمعیت این استان به یک میلیون و ۱۸۴ هزارو ۷۲۵ نفر رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اسکندر پاسالار مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر عنوان کرد: پارسال ۷هزار و ۷۴۸ نوزاد پسر و ۷ هزار و ۳۳۱ نوزاد دختر در استان متولد شد یعنی به طور میانگین در هر شبانه روز ۴۱ نوزاد در این استان به دنیا آمد.

او ادامه داد: با تولد این نوزادان، ۱۵ هزار و ۷۹ نفر به جمعیت استان افزوده شد و به یک میلیون و ۱۸۴ هزارو ۷۲۵ نفر رسید.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اشاره به تولد ۱۰۶ نوزاد پسر در برابر ۱۰۰ نوزاد دختر، افزود: ۷۶ درصد از ولادت‌های ثبت شده در استان در نقاط شهری و ۲۴ درصد در نقاط روستایی ثبت شده، و بیشترین ولادت ثبت شده مربوط به شهرستان بوشهر با ۲۵.۹ درصد و کمترین میزان مربوط به شهرستان دیلم با ۳.۱ درصد بوده است.


بیشتر بخوانید


پاسالار بیان کرد: میانگین سن مادران در ولادت‌های ثبت شده در سال گذشته ۲۹.۸ سال است و ۴۲.۲ درصد از ولادت‌های ثبت شده در استان در ۵ سال نخست زندگی زوجین، ۳۱.۲ درصد در فاصله ۶ تا ۱۰ سال پس از ازدواج و ۲۵.۷ درصد پس از ۱۰ سال از شروع زندگی زوجین به وقوع پیوسته است.

تولد ۲۰۸ دو قلو و چهار سه قلو

او گفت: پرطرفدارترین نام‌های انتخاب‌شده برای نوزادان در سال ۹۹ برای پسران به ترتیب محمد، حسین، علی، امیرعلی و امیر حسین و برای دختران به ترتیب فاطمه، زهرا، زینب، رستا و فاطمه زهرا است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر بیان کرد: همچنین در این سال تعداد ۲۰۸ واقعه دو قلوزایی و چهار واقعه سه قلوزایی در استان ثبت شده است.

پاسالار افزود: دو سوم جمعیت استان بوشهر در پنجره طلایی جمعیت (۱۵ تا ۶۵ سال) قرار دارد که با برخورداری از بیشترین فعالیت در حوزه اجتماعی و اقتصادی محور تولید، اشتغال و اقتصاد هستند.

کارت ملی هوشمند برای ۹۰ درصد متقاضیان صادر شد

او همچنین با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۷۷۵ هزار نفر واجد شرایط برای دریافت کارت ملی در استان، عنوان کرد: تاکنون کارت ملی هوشمند برای ۹۰ درصد متقاضیان در استان بوشهر صادر شده و ۱۰ درصد کارت‌ها هنوز باقی مانده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اشاره به اهمیت کارت ملی هوشمند برای دریافت خدمات به ویژه در حوزه دولت الکترونیک، بیان کرد: این استان در اجرای برنامه‌های کارت ملی هوشمند جایگاه دوم را در کشور دارد و از ابتدای شروع این طرح تا امروز، پوشش ۱۰۰ درصدی را در استان داشته‌ایم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.