معاون وزیر بهداشت:

وزارت بهداشت راهکار می‌دهد، مجری اعمال محدودیت‌های کرونایی نیست

جان بابایی گفت: وزارت بهداشت تنها می‌تواند راهکار کارشناسی دهد، اما اجرا کننده نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از بازدید از بخش کرونایی بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر بیان کرد: افزایش آمار کرونا در این استان قابل پیش‌بینی بود زیرا این استان مانند برخی از استان‌ها موج سنگین بیماری کرونا را تجربه نکرده بود.

او ادامه داد: پیش‌بینی شده بود اگر شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت نشود و سفر‌ها و تجمع‌ها شکل بگیرد استان بوشهر از جمله نقاطی است که در معرض تهدید خواهد بود و این اتفاق رخ داد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: اکنون در همه کشور شرایط همه‌گیری کرونا رو به افزایش است و در استان‌هایی مانند تهران، فارس، اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری، ایلام، لرستان و همچنین بوشهر و زنجان این افزایش دیده می‌شود، که امیدواریم با تشدید محدودیت‌ها و رعایت مردم این روند کاهش یابد.


بیشتر بخوانید


 جان بابایی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا با وجود قرمز بودن شرایط و وجود شیوه‌نامه‌های بهداشتی، همچنان بیشتر گروه‌های شغلی فعال است، گفت: وزارت بهداشت تنها می‌تواند راهکار کارشناسی دهد و استاندارد‌ها را اعلام کند و از آن‌جا که ما اجراکننده نیستیم از استانداران و فرمانداران می‌خواهیم که وقتی شرایط قرمز می‌شود معیار‌های آن رعایت شود تا بار زیادی بر دوش گروه درمانی نباشد.

او عنوان کرد: همکاران ما بیش از یک سال است که با شرایط سخت کرونایی، لباس و ماسک در حال مبارزه با بیماری کووید ۱۹ هستند.

نیروهای شاغل در بخش‌های کرونایی، واکسن زده‌اند

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در کنار اجرای محدودیت‌های کرونایی وضعیت قرمز، مردم باید به این شرایط پایبند باشند تا شرایط بهتر کنترل شود و چرخه بیماری از بین رود، زیرا بیشتر مبتلایان افرادی هستند که خانوادگی دچار این بیماری شده‌اند.

جان بابایی درباره تزریق واکسن کرونا گفت: تمام افراد گروه بهداشت و درمانی که به صورت مستقیم در بخش‌های کرونایی کار می‌کنند واکسینه شده‌اند و به ‌زودی دیگر همکاران نیز واکسینه می‌شوند.

او بیان کرد: ان‌شاءالله به‌محض اینکه واکسن‌های تولید داخل هم در دسترس قرار گیرد بتوانیم بر اساس سند تزریق واکسن، افراد سالمند و کسانی که دچار بیماری زمینه‌ای هستند واکسیناسیونشان را آغاز کنیم.

جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفری یک روزه با هدف بررسی روند ارائه خدمات به بیماران، از بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بازدید کرد.

او در بیمارستان‌ه‍ای شهدای خلیج‌فارس بوشهر و شهید گنجی برازجان حضور یافت و ضمن بررسی روند رسیدگی به بیماران کرونایی و گفت و گو با آن‌ها مشکلات و کمبود‌ها را بررسی کرد.

جان بابایی از بیمارستان تازه تاسیس شده شهدای هسته‌ای بوشهر نیز بازدید کرد و تعیین این مرکز به عنوان بخش معین بیماران کرونایی استان را خواستار شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.