فواید واکسن آسترازنکا بیشتر از مضراتش است

سازمان داروی اتحادیه اروپا اعلام کرد فواید واکسن آسترازنکا بیشتر از مضراتش است و شواهدی دال بر لخته شدن خون پس از تزریق آن در دست نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان داروی اتحادیه اروپا اعلام کرد موارد لخته شدن خون در ارتباط با واکسن آسترازنکا نادر است و فواید آن بیشتر از مضراتش است.

این سازمان اعلام کرد: «ما شواهدی دال بر لخته شدن خون نداریم و نمیتوانیم اجازه دهیم این اخبار تایید شوند.»

پیش از این شماری از کشور‌ها ازجمله نروژ، ایسلند و دانمارک، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، سوئد و آلمان استفاده از این واکسن انگلیسی را متوقف کرده بودند. اما آژانس دارویی اتحادیه اروپا اخیرا در بررسی ایمنی واکسن کرونای «آسترازنکا» اعلام کرد: «به نتیجه نهایی درباره واکسن آسترازنکا رسیدیم و این واکسن ایمن و موثر است.»

ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و آلمان از جمله کشور‌هایی هستند که قصد دارند واکسیناسیون با استفاده از واکسن آسترازنکا را آغاز کنند.

با این حال آژانس فدرال و نهاد پزشکی آلمان از لخته شدن خون ۳۱ نفر پس از تزریق واکسن آسترازنکا خبر داد که منجر به فوت ۹ نفر از آنان شد. نروژ و دانمارک نیز تزریق واکسن آسترازنکا را به حالت تعلیق درآوردند.

پیش از این نیز هلند به شکل موقت استفاده از واکسن آکسفورد- آسترازنکا را تا تاریخ هفتم آوریل متوقف کرده بود.

وزارت بهداشت هلند روز جمعه گذشته اعلام کرده بود تزریق واکسن آسترازنکا را برای افراد زیر ۶۰ سال متوقف خواهد کرد؛ اما پس از مذاکرات روز شنبه، وزارت بهداشت هلند تصمیم گرفت تا تمامی تزریق‌های واکسن آسترازنکا را به شکل موقت متوقف کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار