بسته خبرهای شهرستان؛

ابتلای یک هزار و ۲۶۸ نفر در سرپل ذهاب به ویروس کرونا/افزایش سهمیه روزانه مرغ گرم در جوانرود به کجا رسید؟

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب گفت : تاکنون یک هزار و ۲۶۸ نفر در این شهرستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نورالدین فرزادی‌پور فرماندار شهرستان سرپل ذهاب گفت : از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون یک هزار و ۲۶۸ در شهرستان سرپل ذهاب به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۷۵ نفر فوت کردند.

او گفت : هم اکنون ۱۷ نفر در بیمارستان سرپل ذهاب در بخش کرونایی بستری شده و تحت مراقبت قرار دارند که ابتلای یازده مورد از این افراد به ویروس کرونا قطعی است.

فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب به قرمز شدن وضعیت کرونایی این شهرستان از نظر ابتلاء به ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: تغییر رنگ شهرستان سرپل ذهاب نتیجه عادی انگاری، سهل‌انگاری و بی‌توجهی نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم است.

فرزادی‌پور افزود: همکاری و مشارکت مردم برای رعایت موازین بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، ماندن در خانه، پرهیز از تردد‌های غیرضروری و دوری از دورهمی‌های خانوادگی در شهرستان سرپل ذهاب ضروری است.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به لزوم رعایت و نظارت بر حسن اجرای مصوبه‌های ستاد مقابله با ویروس کرونا در این شهرستان ادامه داد: در این راستا کمیته‌ای تعیین شده که عملکرد دستگاه‌های دولتی را رصد کند.

او با بیان اینکه محدودیت‌های کرونایی مشمول تمامی گروه‌ها بوده و تنها گروه شغلی مجاز به فعالیت گروه یک است، گفت: تردد خودرو در مبادی ورودی و خروجی شهر سرپل ذهاب کنترل می‌شود و متخلفان با اعمال جرایم سنگین مواجه خواهند شد

سهمیه روزانه مرغ گرم افزایش می یابد؟

فرماندار شهرستان جوانرود گفت: سهمیه روزانه مرغ گرم در این شهرستان باید افزایش یابد.

رستگار یوسفی گفت: بازرسان ادارات صمت و اتاق اصناف باید بر قیمت، کیفیت و کمیت کالا‌های اساسی و خبازی‌های سطح شهر جوانرود نظارت جدی داشته و در صورت مشاهده تخلف با آن برخورد کنند.

او افزود: تأمین به موقع کالا‌های مورد نیاز مردم، قیمت گذاری و نظارت بر واحد‌های صنفی از وظایف ستاد تنظیم بازار است که در این زمینه باید کار‌ها با دقت و کار کارشناسی شده انجام شود.

فرماندار شهرستان جوانرود افزود: سهمیه مرغ گرم روزانه این شهرستان باید افزایش یافته و ادارات صمت و جهاد کشاورزی بر توزیع آن در سطح شهر جوانرود نظارت جدی داشته باشند.

یوسفی ادامه داد: در پارسال برای تنظیم بازار توسط اداره صمت و اتاق اصناف یک صد و ۲ تن برنج، ۹۵ تن روغن، ۲۶۵ تن شکر، ۱۴ تن گوشت منجمد، ۳۲ تن مرغ منجمد و ۳۲ تن قند در شهرستان جوانرود توزیع شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: در پارسال یازده هزار و دویست مورد بازرسی توسط بازرسان اداره صمت از واحد‌های صنفی شهرستان جوانرود انجام شده است.

او با بیان اینکه در پارسال برای ۲۰۴ واحد صنفی متخلف پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است، گفت: گرانفروشی، کم فروشی و درج نکردن قیمت از مهمترین تخلفات این واحد‌های صنفی بوده است .

کمبود بارندگی به اراضی دیم شهرستان قصرشیرین خسارت زد

بر اثر کمبود بارندگی در سال زراعی جاری، ۱۰ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان قصرشیرین دچار خسارت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین با اعلام اینکه خسارت حاصل از خشکسالی در سطح ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی گندم دیم و ۱۰۰ هکتار از اراضی جو دیم رخ داده است، گفت: در بازدید کارشناسان بانک کشاورزی، صندوق بیمه محصولات کشاورزی، محققین سازمان تحقیقات و کارشناسان جهاد کشاورزی این موضوع بررسی و در مرحله اول خشکسالی بحرانی در مزارع دیم شهرستان قصرشیرین تایید شد‌ه است.

محمودیان فرد افزود: در صورت تایید نهایی، صندوق بیمه میزان خسارت برآورد شده به کشاورزان را ارزیابی و اعلام خواهد کرد.

او با بیان اینکه در سال زراعی جاری تاکنون ۱۷۳ میلیمتر بارندگی در قصرشیرین ثبت شده، افزود: این میزان بارندگی نسبت به سال قبل آن حدود ۶۰ میلیمتر کاهش داشته است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار