پلمب ۵ واحد صنفی متخلف در کردستان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۵ واحد صنفی که موازین بهداشتی را رعایت نکرده بودند با حکم قضائی پلمب شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آرزو فلاحی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در حال حاضر موج چهارم کرونا در استان روند صعودی دارد و سرعت گسترش آن بسیار نگران‌کننده است، اظهار کرد: بر اساس آخرین رنگ‌بندی عنوان شده توسط وزارت بهداشت، وضعیت کرونا در شهرستان‌های سنندج، سقز، قروه، دیواندره، بانه و بیجار قرمز اعلام شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: بی‌توجهی مردم و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۶ شهرستان استان را قرمز و شهرستان‌های مریوان، کامیاران و دهگلان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

او با بیان اینکه در حال حاضر سروآباد از لحاظ کرونا در شرایط زرد است، گفت: تغییر وضعیت شیوع کرونا در استان به دلیل سرازیرشدن مسافران و گردشگران نوروزی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از هفته‌های قبل پیش‌بینی شده بود و به کرات درخواست خودداری از حضور مردم در تجمعات و دورهمی‌ها، حتی به خواهش هم کشیده شد.

فلاحی تصریح کرد: متأسفانه کرونای انگلیسی در همه نقاط استان با شیوع بیشتر و به سرعت در حال انتشار است و تغییر وضعیت شیوع کرونا و ادامه روند صعودی مبتلایان در استان زنگ خطر و حکایت از اوج‌گیری دوباره کرونا در کردستان دارد.

او با بیان اینکه براساس جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی و آمار‌های رسمی منتشره، وضعیت استان در زمینه شیوع کرونا شکننده و خطرآفرین است، گفت: موج چهارم کرونا با شیب تصاعدی به کردستان رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: با افزایش تعداد بیماران جدید و بستری‌های کووید ۱۹، استان وارد موج چهارم کرونا شد و در روز‌های آینده شاهد افزایش تعداد جانباختگان ناشی از آن خواهیم بود.

او تصریح کرد: در همین راستا به یک اداره و ۳۷ واحد صنفی متخلف به جهت عدم رعایت کامل نکات بهداشتی اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی صادر شده تا سریعا نواقص موجود را مرتفع سازند.

فلاحی به پیگیری شکایات مردمی واخطاریه‌های گذشته گریزی زد و ادامه داد: در مدت زمان یادشده هشت مورد شکایات مردمی ثبت شده در سامانه ۱۹۰ و ۳۰ مورد اخطاریه‌های صادر شده گذشته مورد پیگیری تا حصول نتیجه قرار گرفت.

او از نمونه گیری نان ۱۲ واحد خبازی درسطح شهر در راستای تایید سلامت نان از نظر عدم استفاده از جوش شیرین و میزان نمک مورد استفاده در نان در این مدت خبر داد.

او با تأکید بر این مهم که با هرگونه اهمال و سهل انگاری در زمینه عدم رعایت نکات بهداشتی به ویژه در زمان اپیدمی کرونا برابر قانون رفتار خواهد شد، افزود: ۵ واحد صنفی مختلف که موازین بهداشتی را اجرا ننموده بودند با حکم قضائی پلمپ شدند.

فلاحی به بازدید از ۷۶۹ صنف ارائه دهنده غذای آماده، رستوران و غذاخوری‌ها گریزی زد و گفت: هفت مورد مواد خام وآماده عرضه به جهت تایید سلامت موادغذائی شده توسط بازرسین این مرکز در طی این سه روز نمونه برداری شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به نمونه برداری ۳۵ مورد آب شرب شبکه آبرسانی و چاه‌های حفر شده، ۲۲۲ مورد کلر سنجی در نقاط مختلف شهر و روستا‌های سنندج را از دیگر فعالیت‌های بازرسین بهداشت محیط این مرکز در راستای نظارت بر اقدامات کنترل بهبود کیفیت آب شرب این شهر اعلام کرد.

فلاحی ضمن اشاره به بازدید‌های مکرر از تالار‌های پذیرائی و عروسی توسط کارشناسان بهداشت محیط بیان داشت: با توجه به وضعیت موجود بیماری کرونا وافزایش شمار مبتلایان به این بیماری، بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا در استان، تالار‌های مذکور به مدت دو هفته تعطیل و برگزاری هرگونه مراسم در این اماکن ممنوع اعلام شد.

او یادآور شد: در همین راستا همکاران این مرکز ضمن پیگیری اخبار مربوطه در خصوص برگزاری جشن‌ها و مراسم‌ها از برگزاری ۶ مراسم در مکان‌های مختلف جلوگیری به عمل آورده و نسبت به ارایه آموزش‌ها و ارشادات لازم بهداشتی به متولیان این برنامه‌ها اقدام نمودند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه نظارت بر برگزاری مسابقات کشتی فرنگی جوانان و نوجوانان کشور در محل سالن آزادی سنندج و محل اردوی ورزشکاران، پیگیری مشکلات بهداشتی و نواقص موجود در زمینه اجرای این مسابقات در چارچوب رعایت پروتکل‌های بهداشتی را از دیگر فعالیت و اقدامات اکیپ‌های نظارتی بهداشت محیط برشمرد.

فلاحی در پایان تصریح کرد: در طی سه روز گذشته ۲۸۷ نفر از شهروندان سنندجی در مراکز ۱۶ ساعته تست کرونا مورد نمونه برداری قرار گرفتند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.